PDA

Bekijk de volledige versie : Massale vechtpartij in asielcentrum in Arendonk


E*elien.Vanzummeren
4th November 2015, 14:38
In een opvangcentrum voor asielzoekers in Arendonk in de Antwerpse Kempen zijn vanmiddag zowat 60 à 70 bewoners met elkaar slaags geraakt bij een banaal incident tijdens het middagmaal. Er vielen geen gewonden, al werd wel één medewerkster van het asielcentrum voor controle naar het ziekenhuis gebracht.






Dat is vernomen bij de directie. ‘De aanleiding was iets vrij onnozel, maar het conflict groeide snel uit tot een collectief gebeuren”, vertelt directeur Joan Ramakers.

‘We hebben de politie verwittigd en die is gelukkig meteen met acht combi’s ter plaatse gekomen. Het personeel heeft zes betrokkenen geïdentificeerd die dingen deden die echt niet door de beugel konden, zij werden tot nader order verwijderd. We moeten immers laten zien dat we geweld absoluut niet tolereren.’

Intussen is de rust teruggekeerd.

Bron: DS


Eigen mening: ik vind dit absoluut niet kunnen. In het artikel zeggen ze : ''[I]We moeten immers laten zien dat we geweld absoluut niet tolereren’' en daar ben ik het zeker mee eens. Ik vind dat ons land veel moeite doet om deze mensen op te vangen, wat niet altijd even gemakkelijk is. Wij zijn een van de kleinste landen die zoveel mensen opvangen en dus vind ik het respecteloos dat er zo gevochten word en dat er zelfs een meede werksters gewond geraakt en voor onderzoek naar het ziekenhuis moet vind ik nog erger. Het is voor ons allen al een moelijke periode zowel voor de vluchtelingen als sommige burgers die het soms moelijk hebben om deze mensen te accepteren, laten we dan toch geen meer problemen maken.Er hadden veel meer gewonden kunnen vallen.Ik hoop oprecht dat het niet meer zal gebeuren.