PDA

Bekijk de volledige versie : Vluchtelingen blijven Duitsland overspoelen: “schaffen” ze het nog?


S*m.martens
29th October 2015, 10:51
Vluchtelingen blijven Duitsland overspoelen: “schaffen” ze het nog?

Bekijk het fragment op:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/deafspraak/2.41581?video=1.2481887

De Redactie, 28/10/2015

Eigen mening: Ik heb gekozen om het fragment op actualiteit.org te zetten, omdat beelden nu eenmaal meer zeggen dan woorden. Je kan er niet meer naast kijken. Er verschijnen elke dag artikels in de krant over de vluchtelingencrisis. Ik weet niet hoe we die mensen kunnen helpen, en de instroom te verminderen. De oorlog in Syrië en andere landen is zo complex en dat kan je als buitenstaander niet opeens oplossen vind ik.
In het fragment geeft men een grafiek weer met de hoeveelheid vluchtelingen en de populariteit van Angela Merkel. Je ziet dat de vluchtelingenstroom blijft stijgen en de populariteit van Merkel daalt. Ik ben van mening dat we die mensen wel moeten helpen, maar het kan niet blijven duren. Na bepaalde duur zijn er zoveel mensen dat je gewoon niet iedereen kan helpen. In Duitsland zijn er ook aanvallen op vluchtelingencentra en is er een Duitse politica neergestoken. Zulke dingen kunnen toch niet aanvaard worden? Ik begrijp dat mensen bang zijn, maar dan doe zulke dingen toch niet? Ik heb laatst een fragment gezien van Radio Gaga in een vluchtelingenkamp. Ik kreeg toen echt wel een andere kijk op die mensen. Verhalen die ze vertelden waren vreselijk, en toch blijven deze mensen verder gaan.

In het fragment gaat het over Duitsland en stelt men de vraag hoe lang ze dit nog trekken. Dat geldt volgens mij ook voor België. Maar een 'oplossing' is nog ver weg en we zullen die mensen moeten blijven helpen.