PDA

Bekijk de volledige versie : Spectaculaire NASA-foto's tonen maan die op een dag door de mens kan bewoond worden


simon.s*olders
19th October 2015, 08:50
Spectaculaire NASA-foto's tonen maan die op een dag door de mens kan bewoond worden

Een paar weken geleden hebben wetenschappers verkondigd dat Enceladus, één van Saturnus' vele manen, een oceaan onder haar ijzig oppervlak heeft - wat betekent dat er leven mogellijk is. Nu is NASA erin geslaagd om beelden te schieten van het feeërieke landschap. Dat schrijft de Britse krant The Independent.

De komende weken zal Cassini meer beelden schieten
De Amerikaanse sonde Cassini is op 14 oktober langs Enceladus gepasseerd en heeft op een afstand van 1.600 kilometer foto's genomen. Op de foto's is te zien hoe een deel van het landschap met kraters bedekt is terwijl een ander deel dan weer vrij gaaf is.

Wat wetenschappers zo enthousiast maakt over deze maan is het feit dat ze al een oceaan heeft waardoor de kans op leven theoretisch stijgt. The Indepedent: "Laten we wel wezen, dit is geen ontdekking van het kaliber 'megastructuren opgezet door aliens', maar toch. Deze ontdekking helpt om de vele ruimtemysteries op te lossen."

De komende weken zal Cassini meer beelden schieten.

Bron:http://www.demorgen.be/wetenschap/spectaculaire-nasa-foto-s-tonen-maan-die-op-een-dag-door-de-mens-kan-bewoond-worden-a2493790/

Eigen mening:We horen tegen woordig vaker dat Nasa weer eens een spectaculaire ontdekking doet in ons zonnestelsel. Eerst waren er de foto's van Pluto, dan was er het water op Mars, en nu het water op een maan van Saturnus. Stap voor stap komen we meer over het universum te weten en dat vind ik enorm interessant. Meteen komen er dan vragen in mij op zoals: zijn er dan ook levensvormen op die planeet, zullen we ooit op die planeet landen? Ik denk dat we gedurende ons leven nog voor openbaringen gaan komen te staan op het vlak van het universum en al zijn geheimen. Althans, dat hoop ik toch want ik ben er héél benieuwd naar.