PDA

Bekijk de volledige versie : Man zwaargewond na drinken van bijtend product in Gents eetcafé


Jan.H*fkens
4th October 2015, 14:44
Een 56-jarige man is zaterdagavond zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. De man had in een eetcafé in Gent een glas spuitwater gevraagd, maar kreeg een bijtend afwasmiddel geserveerd, meldt het Oost-Vlaamse parket.

De feiten gebeurden zaterdagavond in een eetcafé in de Jan Breydelstraat in Gent. "De man had een glas spuitwater gevraagd, maar kreeg een bijtend afwasmiddel geserveerd. Het parket onderzoekt de zaak", zegt woordvoerster Caroline Jonckers. Het eetcafé werd voorlopig gesloten.

Er zijn geen aanwijzingen van kwaad opzet, zo bevestigt het parket. Volgens de eerste gegevens zou iemand van het personeel niet op de hoogte geweest zijn dat een fles spuitwater opgevuld werd met het bijtend product.

POLITIE en parket onderzoeken de omstandigheden van het ongeval. De naam van het restaurant wordt niet bekendgemaakt, zegt het parket. Het is niet duidelijk hoe lang de zaak gesloten blijft. De man werd zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht maar verkeert niet in levensgevaar.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151004_01901234

Eigen mening: Het is bijzonder erg om te zien dat de gezondheid van een mens zo wordt aangetast door miscommunicatie van personeelsleden. Personeelsleden worden immers toch betaald om hun werk goed te doen. Het is dus echt schrijnend om te vernemen dat de gezondheid op het spel staat. Het is dus te hopen dat zo'n gevallen niet meer voorvallen omdat een café toch garant staat voor kwaliteit. De beide partijen zullen in het vervolg toch uitkijken naar wat ze serveren (hopelijk toch).

Sofie.DeWolf
4th October 2015, 17:10
Net zoals Jan betreur ik deze zaak. Dit is een duidelijk voorbeeld van hoe belangrijk communicatie en veiligheid zijn. Het lijkt mij zelfs vreemd dat niemand het verschil gezien of geroken heeft tussen spuitwater en het bijtende product. In de media zie je genoeg campagnes over hoe belangrijk het is om bijtende stoffen NIET in een verpakking van voeding te gieten. Dit is in mijn ogen vragen om problemen. Iemand die werkt in de horeca of een horecabedrijf uitbaat, zou hiervan op de hoogte moeten zijn. Het lijkt mij daarom een goed idee om dit geval tot op de bodem uit te zoeken. Zoiets mag absoluut niet meer gebeuren. Qua privacy vind ik het wel goed dat de naam van het eetcafé niet vermeld werd om latere problemen te vermijden, onderschat nooit de reactie van mensen op dergelijke situaties. Of het al dan niet om een ongeluk gaat, laat ik tussen beiden. Het is een erg verdacht voorval, maar ongelukken kunnen natuurlijk altijd gebeuren.