PDA

Bekijk de volledige versie : "snelweg 69"


judithgielens
17th November 2004, 16:14
misschien past het hier niet echt, maar ik vond het toch wel iets hebben toen ik het voor de eerste keer las:


Amerikaanse moraalridders eisen andere naam voor "snelweg 69"
Christelijke moraalridders in de Amerikaanse staat Indiana willen zo snel mogelijk een andere naam voor hun nationale snelweg. Nu heet die nog Insterstate 69, of I-69 in de volksmond, wat vrij vertaald kan worden als "ik 69". De moraalridders willen graag een ander nummer voor hun snelweg, een nummer dat niet doet denken aan standje 69. Ze krijgen alvast de steun van een van de leden van het Huis van Afgevaardigden in Washington DC die hun staat vertegenwoordigt.
Afgevaardigde John Hostettler wil de snelweg uitbreiden maar steunt alvast ook het initiatief voor de naamsverandering. "Telkens ik in het openbaar spreek en een badge draag met I-69 op, moet de jeugd gniffelen. Ze zijn al verschillende keren naar me toe gekomen met de vraag of ze de badge kunnen hebben. Daarom steun ik de plannen voor de naamsverandering." Volgend jaar zal pas duidelijk worden of de naamsverandering erdoor komt. Dan zou de I-69 I-63 gaan heten en is er van een seksuele bijklank geen sprake meer.(mvdb)


HLN weblog "bizar" 16/11/04 15u52