PDA

Bekijk de volledige versie : Nederlandse duikers omgekomen in Italië


I*te.VanHerreweghe
17th May 2015, 11:06
Twee Nederlandse duikers zijn zaterdagochtend in de buurt van de Noord-Italiaanse havenstad Genua omgekomen. Dat melden Italiaanse media.

De twee werden op de boot vanwaar ze gingen duiken naar het wrak van een olietanker voor de Ligurische kust van de plaats Arezano plotseling ziek.

De bemanning van de boot waarschuwde de hulpdiensten. Een van de twee, een in 1969 geboren man, overleed in de haven van Arenzano. De andere, in 1962 geboren man stierf in de ambulance op weg naar het ziekenhuis. Een derde duiker, een Duitser, ligt met dezelfde ziekteverschijnselen in het hospitaal.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag kon de dood van de twee mannen nog niet bevestigen. Op 5 april overleed een 34-jarige Zwitser, nadat hij de zee was ingedoken om het wrak van de tanker te bekijken.

De Italiaanse justitie heeft een onderzoek naar de dood van de Nederlanders ingesteld.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150517_01684616

Mijn mening: Het is verontrustend dat deze mannen plotseling ziek worden. Ze hebben alle drie dezelfde ziekteverschijnselen en twee van hen overleden hier zelfs aan. Ik vind dat een grondig onderzoek vereist is! Diegene die het boottochtje overleefde, mag zich gelukkig prijzen. Hij kan alle vragen en bedenkingen over de gebeurtenis beantwoorden. Ik vraag me af door welke ziekte de mannen getroffen zijn. Plotseling ziek worden met de dood tot gevolg, is een ernstig voorval! Ik vind het erg voor de familie in Nederland die achterblijft.