PDA

Bekijk de volledige versie : Thuis zelf echo nemen is mogelijk


m#thias.van nuffelen
1st May 2015, 23:16
Thuis zelf echo nemen is mogelijk
Er is een nieuwe technologie voor vrouwen die een vruchtbaarheidsbehandeling volgen: die kunnen nu ook zelf thuis zien of het het juiste moment is om vruchtbare eicellen te laten wegnemen. Ze moeten dan een vaginale echo maken met een speciale scanner, die stuurt de echo door naar de dokter en die kan vanop afstand zien of de eicellen rijp zijn.

bekijk het filmpje op: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2305949/2015/05/01/Thuis-zelf-echo-nemen-is-mogelijk.dhtml

Bron: Het Laatste Nieuws

Mening: Ik ben onder de indruk van wat de wetenschap allemaal kan. Ik vind deze methode een goed begin. Ik bedoel dat dit waarschijnlijk een eerste stap is in een verdere ontwikkeling van hulpmiddelen bij de zwangerschap. Ik denk wel niet dat elke zwangere vrouw deze technologie gaat gebruiken. Er is er het prijskaartje (400 Euro per cyclus), dit is zeer veel en niet elke zwangere vrouw heeft de middelen om dit aan te schaffen. Het wordt ook niet terugbetaald. Ik moet wel zeggen dat voor mensen die een ivf-behandeling moeten ondergaan (veel naar het ziekenhuis moeten gaan) deze technologie een groot hulpmiddel kan zijn. Echter door de hoge kost gaat deze technologie volgens mij niet overvloedig gebruikt worden.