PDA

Bekijk de volledige versie : Armband projecteert gsm op je arm


aline.n*terman
13th December 2014, 12:06
[SIZE=2]Armband projecteert gsm op je arm[/SIZE]

E-mails sturen in bad, de weg zoeken op je fiets of bellen zonder je telefoon te moeten aanraken: onmogelijk? Niet als we de makers van de Cicret armband mogen geloven. Zij ontwikkelen momenteel een armband die het scherm van je gsm of tablet op je pols kunnen projecteren.

Je tokkelt, schuift en klikt niet meer op een scherm maar op je eigen huid. Het klinkt allemaal heel mooi, maar de eerste reacties zijn nogal sceptisch. Toch werd het promotiefilmpje al meer dan vier miljoen keer bekeken.

bron: http://www.demorgen.be/nieuws/armband-projecteert-gsm-op-je-arm-a2150679/

eigen mening: Op zich vind ik dit een leuke uitvinding, als het goed werkt. Het is fascinerend om te zien hoe ver wetenschap kan gaan met bepaalde zaken. Uit dit soort uitvindingen worden de eindeloze mogelijkheden die wetenschap en technologie hebben duidelijk. Toch stel ik me vragen bij de noodzaak van dit soort uitvindingen. Je gsm moet binnen een bepaalde afstand zijn voor de armband kan werken, dus eigenlijk kan je al evengoed je gsm zelf nemen. Het lijkt me zelfs onhandiger om op deze manier je gsm te hanteren. De meesten onder ons hebben onze gsm nu toch al constant bij ons. Nu lijkt het alsof we onze gsm bijna gaan inplanten in ons lichaam. Dat ik vind dan weer niet nodig.

M*thi De Pauw
13th December 2014, 15:02
Allemaal heel mooi en wel maar ik geloof er niets van. Er zijn een paar zaken die mij opvielen die niet klopten of gewoon enorm onpraktisch waren.

Ten eerste zoomt de persoon in met de pinchbeweging (= het samenknijpen met de vingers). Aan het systeem te zien gok ik dat het met lichtsensoren werkt om aanraking te registreren (afstand van de armband om te zien waar je vinger zich zou bevinden).

Aangezien er slechts één armband is en geen twee, komen die sensoren maar van één richting. De persoon blokkeert dus de andere vinger met zijn ene vinger, het systeem zou die niet kunnen registreren. Toch weet het systeem dat het een inzoombeweging is en weet het waar het moet stoppen.

Ten tweede werkt dit duidelijk met licht dat op de arm wordt geprojecteerd. Dit werkt misschien goed in een ondergrondse metro zoals in het filmpje maar wat in volle zon? Wanneer je met een zaklamp op een zonnige dag schijnt, zie je niet waar het licht zich bevindt omdat het 'overtroffen' wordt door het natuurlijke zonlicht. Dit zou exact hetzelfde zijn bij de armband dus vrij onpraktisch.


Ik geloof er dus niet in. Het praktisch nut is gewoon onbestaande.

V*ronique.Govaerts
15th December 2014, 20:12
M*thi kan inderdaad gelijk hebben. Zelf weet ik hier helemaal niet veel over maar stel dat het waar zou zijn, zou het helemaal niet passen in het klasgebeuren.
Op school kan dit armbandje de leerkrachten wel eens parten spelen. Door één keer met je arm te schudden, kunnen leerlingen al gauw een berichtje sturen of informatie opzoeken voor een toets zonder dat de leerkracht dit altijd in de gaten heeft.
Deze armband kan dan wel verboden worden in de klas maar ik denk dat deze regel niet zo snel ingevoerd zal worden. Sommigen zullen misschien denken dat het 'maar' om een armband gaat. Op die manier wordt het dragen van armbanden in het algemeen wel verboden. Al bestaan er wel trucjes om zo af te kijken: een trui met lange mouwen zegt al genoeg.