PDA

Bekijk de volledige versie : 3,5 diep boren om bedrijf en zwembad te verwarmen

Charlotte.N*uts
4th December 2014, 22:31
Zie bijlage
Bron: Het Nieuwsblad (Digikrant)
Datum: 4/12/2014
Eigen mening: Ik vind het een geweldige ontdekking dat men dit zou kunnen realiseren. Het is natuurlijk wel een heel grote investering... Niet elk bedrijf kan hier aan participeren. Janssen Pharmaceutica is dan ook een groot bedrijf. Er wordt in het artikel ook vermeld dat men hiermee een kleine kerncentrale zou kunnen vervangen. Dit is volgens mij een goede stap in de richting voor het milieu te verbeteren.

c*rl.proost
5th December 2014, 13:02
Uiteraard is dit een zeer mooi initiatief. De positieve elementen zijn zeer duidelijk. Het is een mooi idee om gebruik te maken van de restwarmte van onze aarde. We moeten ons in zo'n situaties ook wel afvragen wat de nadelen zijn.
Wanneer men aan zulke diepe boringen doet, zullen er aardbevingen ontstaan. Misschien niet de gekende aardbevingen van 6 of 7 op de schaal van Richter, maar wel "voelbare" bevingen.
Ik hoop dat men voldoende onderzoek zal doen of reeds gedaan heeft. Want onze huizen, scholen, wegen, nutsvoorzieningen en dergelijke moeten wel bestand zijn tegen eventuele kleine aardbevingen, als men ze zelf gaat uitlokken.