PDA

Bekijk de volledige versie : Jansien Bosman


katleen
11th November 2004, 23:20
Ik vind het verschrikkelijk dat een onschuldig meisje van 2,5 jaar vermoord wordt! Wie kan er nu één reden bedenken om een meisje dat nog zoveel had kunnen betekenen in de wereld te vermoorden!
Ze zullen het mss nooit lezen maar heel veel sterkte aan haar ouders en familie.

Barst
12th November 2004, 00:05
Zo'n zaken: da's bijna om uw geloof in de mensheid helemaal kwijt te geraken. Maar juist bij zo'n zaken kan alleen perspectief soelaas bieden (maar zeg dat toch maar niet aan die ouders): het overweldigend negatieve (lees: het kwaad) van het uitzonderlijke geval weegt nooit op tegen al het 'banaal-positieve' dat elke dag door en voor mensen gebeurt...

Maar het blijft toch ongelooflijk hoe ziek sommige geesten op deze wereld wel zijn... En tegelijk hoe mentaal sterk je als 'gewone mens' in je schoenen moet staan om ons er niet op sleeptouw door te laten nemen...

judithgielens
12th November 2004, 11:33
Moeder bekent moord op Jansien Bosmans
De moeder van de donderdag dood aangetroffen peuter van 2,5 jaar Jansien Bosmans heeft vrijdagochtend bekend dat zij haar dochtertje heeft gedood. Dat meldt het parket van Antwerpen. Over het motief van de moord tast het parket nog in het duister, maar het parket stelt zich wel vragen bij de toerekeningsvatbaarheid van de moeder. Zij zou kampen met een depressie.
12/11/04


Dit vind ik helemaal erg! Je eigen kind vermoorden, wie doet nu toch zoiets??????
Ondertussen is het meisje ook gevonden en kan de familie afscheid nemen.


Originally posted by katleen
Ze zullen het mss nooit lezen maar heel veel sterkte aan haar ouders en familie.

vooral haar familie dan! De ouders, tsja, een daar van vind het waarschijnlijk niet zo erg he? :(

Barst
12th November 2004, 11:52
Judith, van dat laatste ben ik nog niet meteen zo zeker...
Alleszins, de tragiek van heel het verhaal wordt er niet minder om, integendeel!

judithgielens
12th November 2004, 11:56
Mja, dat inderdaad wel eventjes heel cru gezegd van mij, omdat ik me er weer eventjes helemaal door mee laat gaan.
Als de moeder inderdaad ontoerekingsvatbaar is en depressief kan ze in het in impulsieve bui hebben gedaan en er natuurlijk wel heel veel spijt en verdriet van hebben.
Mijn excuses dus voor mijn vorige post, ik had ook even een impulsieve bui.

Barst
12th November 2004, 11:59
Je moet geen excuus vragen omdat je iets dat nauwelijks te begrijpen valt, ook effectief niet begrijpt... En natuurlijk laten we ons als mens een stuk meeslepen door dergelijke verhalen... Als zoiets ons onverschillig zou laten, dan zou het waarschijnlijk veel erger met ons gesteld zijn;)

katleen
12th November 2004, 12:11
amai, da vind ik echt verschrikkelijk! Dat zal ik nooit kunnen begrijpen en voor mensen die zoiets verschrikkelijks doen zal ik nooit respect hebben. Het maakt ni uit wat er ook was, ze heeft wel het mooiste wonder van de hele wereld vermoord hé! Haar eigen kind! Er is nooit een geldige reden om iemand zijn leven af te pakken en zéker niet van een 2,5 jarig meisje..
:mad:

judithgielens
13th November 2004, 16:11
In het nieuws werd gisteren ook nog gezegd dat het eigenlijk redelijk moeilijk is om een kind op die leeftijd te vermoorden. Het duurt minstens 3minuten om te verstikken en met alles wat ze hebben, verdedigen ze zich(leek mij wel logisch, dat doen wij toch ook he)
Vandaag stond dan in de krant(hln, spijtig genoeg vind ik het nog niet terug op de site) dat het meisje verstikt is met een nylonkous.
Toen het 1jaar was hebben de ouders er al heel wat problemen mee gehad. het had last van eczeem, reageerde allergisch op heel wat voedinsstoffen enz, na wat hulp is dit allemaal goed gekomen en had Jansien daar eigenlijk geen last meer van.
Dus ik blijf me een beetje afvragen WAAROM toch???
Misschien komen we het antwoord wel nooit te weten want ik denk niet dat er veel mensen in die moeder haar hoofd kunnen doordringen :(

KatrienS
24th November 2004, 23:05
Waarom? Ik denk dat we daar nooit een antwoord op zullen vinden. Net zoals bij vele gruwelijkheden in de wereld.
Wat ik nog het strafste vind rond heel dit gebeuren is dat de moeder het lef heeft om heel de buurt op te trommelen en al die mensen te laten zoeken terwijl zij toch heel goed wist waar haar dochtertje was. Het zou kunnen dat je werkelijk zo een grote blackout of iets dergelijks hebt, maar daar twijfel ik toch ten zeerste aan.