PDA

Bekijk de volledige versie : Honderden passagiers hele nacht vast op Eurostar


veronique.h*rmans
21st November 2014, 11:33
De Eurostar-trein uit Londen richting Brussel heeft ruim 8 uur vastgestaan bij Rijsel door een gebroken bovenleiding. De honderden passagiers zaten al die uren vast, maar krijgen hun ticket wel terugbetaald.

Van Londen naar Brussel met de Eurostar: normaal duurt dat 2 uur. Voor enkele honderden passagiers heeft de trip in de nacht van donderdag op vrijdag vier keer zo lang geduurd. Door een gebroken bovenleiding kwamen ze vast te zitten in de trein en er zat niets anders op dan geduldig te wachten.

Geen licht

‘In het begin was er nog licht, maar uiteindelijk is de noodverlichting aangezet om de batterijen te sparen’, zegt Sebastiaan De Roeck uit Sint-Niklaas, die op de trein zat, aan Radio 1. ‘Daarna is ook die noodverlichting uitgeschakeld. We hebben 8 uur in die trein vastgezeten, waarvan 5 à 6 uur zonder verlichting. Ook de airco had het begeven.’

De trein kwam rond 5.30 uur toe in Rijsel, waar de passagiers konden overstappen op een trein naar eindbestemming Brussel, waar ze een uur later ongeveer toekwamen. ‘We kregen heel weinig informatie. De conducteurs deden hun best, maar ze hadden zelf ook niet de meest recente informatie. Ik ben het meest te weten gekomen via Twitter. Spijtige zaak.’


Bron: http://www.vandaag.be/buitenland/156170_honderden-passagiers-hele-nacht-vast-op-eurostar.html

Mening: Ik vin dat dit onmenselijk is, 8 uur vastzitten op een trein, waarvan 6 uur zonder verlichting of airco. Ik vind da de leidingen dagelijks gecontroleerd moeten worden. nu is er geen ongeval gebeurt maar dit had erger kunnen uitdraaien.