PDA

Bekijk de volledige versie : Rusland: geen sancties, betere relatie Westen


Renée.V*rreydt
13th November 2014, 14:30
Als de sancties tegen Rusland worden opgeheven, zal de relatie met het Westen verbeteren. Dat zei de Russische premier Dimitry Medvedev donderdag tegen de Amerikaanse president Barack Obama in de marge van een Aziatische topconferentie.

Daarmee loopt hij vooruit op een bespreking van de EU-ministers van Buitenlandse Zaken. Die praten maandag juist over extra sancties, al liet de Duitse bondskanselier Angela Merkel al doorschemeren dat er geen nieuwe maatregelen worden genomen tegen de Russen. Die sancties werden opgelegd vanwege de crisis in Oekraïne.

Aan het begin van dit jaar annexxeerde Rusland het Oekraïense schiereiland de Krim. Ook hekelen West-Europese landen de steun van het Kremlin aan pro-Russische rebellen in het oosten van Oekraïne. Die hebben mogelijk in juli de Maleisische vlucht MH17 neergeschoten. De ramp kostte aan 298 mensen het leven, onder wie 196 Nederlanders.

bron: http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/article/detail/3789359/2014/11/13/Rusland-geen-sancties-betere-relatie-Westen.dhtml
datum: 13 november 2014

eigen mening: Naar mijn mening zou het inderdaad beter zijn om Rusland niet nog meer straffen op te leggen. Ze zijn al gestraft voor de dingen die er gebeuren in Oekraïne en het lijkt me niet nuttig er nog wat straffen aan toe te voegen. De rust bewaren is het beste. Rusland als vriend behouden vind ik toch wel nodig, hen als bondgenoot verliezen is volgens mij geen optie.