PDA

Bekijk de volledige versie : Paus richt nieuwe commissie op tegen misbruik


Remo.V*nTendeloo
11th November 2014, 18:10
Klachten over ernstige misdrijven in de kerk, zoals kindermisbruik door geestelijken, moeten sneller worden afgehandeld. Daarom stelt paus Franciscus een nieuwe commissie in die achterstallige zaken bij de kerkelijke rechtbanken moet helpen afhandelen.


Dit hebben Italiaanse media dinsdag gemeld. In de commissie komen zeven kardinalen en bisschoppen te zitten. De paus moet de leden nog benoemen. Franciscus heeft na zijn aantreden als paus vorig jaar herhaaldelijk gezegd dat hij doortastend wil optreden tegen seksueel misbruik binnen de Rooms-Katholieke Kerk.

bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2117623/2014/11/11/Paus-richt-nieuwe-commissie-op-tegen-misbruik.dhtml

mening: Ik vind dat men niet streng genoeg kan optreden tegen seksueel kindermisbruik door geestelijken, en niet allen door hen natuurlijk ook andere burgers. Al vind ik het wel spijtig dat deze zaken soms achterstallig worden, daarom ben ik blij dat paus Franciscus deze maatregel gaat hanteren zodat er minder achterstallige zaken zoals die er nu zijn.