PDA

Bekijk de volledige versie : Wetenschappers ontdekken verrassende behandeling tegen borstkanker


Mathias.H*fmans
10th November 2014, 12:32
Australische wetenschappers hebben een verrassende behandeling tegen borstkanker ontdekt. Een medicijn dat wordt gebruikt om mensen met osteoporose te behandelen, zou ook mensen met borstkanker kunnen helpen.

Onderzoekers van het Sydney's Garvan Institute of Medical Research hebben ontdekt dat calciumbindende medicijnen ook tumoren buiten het skelet kan behandelen. Het project zit nog in de testfase.

Vrouwen die behandeld worden aan borstkanker in een vroeg stadium krijgen naast hun normale behandeling nu ook bisfosfonaten. De resultaten geven aan dat het medicijn in sommige gevallen verhinderen dat de kanker zich verder verspreidt, maar een oorzaak voor dit fenomeen werd nog niet gevonden.

Professor Mike Rogers, Doctor Tri Phan en Doctor Simon Junankar stelden met geavanceerde techonologieën vast hoe bisfosfonaten zich vasthechten aan kleine verkalkingen in tumoren bij muizen. Het medicijn wordt vervolgens opgenomen door immuuncellen die door een kanker in een beginstadium normaal worden uitgeschakeld. Het medicijn verandert blijkbaar het gedrag van de immuuncellen waardoor ze niet worden uitgeschakeld door de tumor.

"Dit medicijn kan de patiënt mogelijk een voorsprong geven op de kanker in een vroeg stadium", aldus professor Rogers.

Bron: www.hln.be 09/11/14 om 18u27 door Redactie
http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article/detail/2116277/2014/11/09/Wetenschappers-ontdekken-verrassende-behandeling-tegen-borstkanker.dhtml

Eigen mening: Het is goed dat ze aan andere remedies tegen kanker blijven werken. Dit medicijn zit dan nog wel in de testfase. Waardoor het dus nog wel even kan duren voor het op de markt is, maar toch kan men nu al vaststellen dat het medicijn weldegelijk helpt bij mensen met een vroeg stadium van borstkanker. Chemotherapie helpt niet altijd, duurt lang en het vraagt heel veel van een mens, ik weet dit, want mijn tante heeft borstkanker gehad en je zag dat de chemotherapie heel veel van haar vroeg, ze was altijd ziek, ze kon het niet uit,... . Daarom vind ik het zeker goed dat er nog naar andere alternatieven worden gezocht.

g*elle.jansen
10th November 2014, 14:57
Ik vind het enorm belangrijk dat men aan medicijnen, behandelingen,... blijft werken. Niet alleen voor borstkanker, maar ook voor andere soorten. Het kan veel levens redden. Mensen denken al snel aan belangrijke personen voor hen, maar er zijn ook zoveel zieke 'onbekende' personen. We mogen dit niet alleen belangrijk vinden als we zelf in het schuitje zitten. Gedurende de afgelopen 2,5 jaar dat we op dit forum artikels plaatsen, heb ik er al verscheidene zien passeren die over behandelingen van kanker gaan. Ik vind dit een heel goed initiatief want we mogen de moed niet opgeven!