PDA

Bekijk de volledige versie : Britse vrouw slachtoffer van kannibalisme


Elien.S*mers
7th November 2014, 09:52
Britse vrouw slachtoffer van kannibalisme

Vandaag om 06:38

In Wales is een 22-jarige vrouw gestorven nadat ze het slachtoffer was geworden van kannibalisme. De vermoedelijke dader, een 34-jarige man, overleed op zijn beurt als gevolg van een stroomstoot uit een taserwapen van de politie. Dat meldt de BBC donderdag.

De feiten speelden zich af in het Sirhowy Arms Hotel in het dorpje Argoed. In de nacht van woensdag op donderdag viel de politie na een melding over een aanval binnen in het hotel, dat ook onderdak verschaft aan daklozen. “De vrouw (...) werd ter plaatse dood verklaard”, aldus de politie van Gwent. Over de aard van de verwondingen van de vrouw werden geen verklaringen gedaan.

Volgens de BBC werd het slachtoffer “vermoord in een daad van kannibalisme”, en zou de vrouw een relatie hebben gehad met de verdachte. De politie heeft een onderzoek geopend wegens moord. “Er werd een taser gebruikt en een man opgepakt. Tijdens die arrestatie verloor de man het bewustzijn”, klonk het voorts bij de politie. De verdachte overleed nadien.
Het zou gaan om het eerste overlijden als gevolg van een stroomstootwapen in Groot-Brittannië sinds het gebruik van tasers er in 2004 werd toegestaan.

Bron: De Standaard

Eigen mening: Het is verbazend hoe er toch nog een melding van kannibalisme voorkomt. Ik vind het bizar dat er weinig informatie wordt gegeven omtrent de verwondingen, of waaruit ze het kannibalisme kunnen afleiden. Ik vind het niet correct dat er wordt vermeld dat het hotel ook onderdak verschaft aan daklozen. Zo wordt de maatschappelijke sticker van ‘slechte’ daklozen nog meer ingewerkt. Dat er ook een taser is gebruikt om de man te kunnen arresteren, geeft mij de indruk dat het er heftig aan toe moet gegaan zijn. Bij mij blijft de vraag hangen of het echt nodig is om zo’n taser te gebruiken en of het noodzakelijk is om het te vermelden dat dit het eerste gebruik ervan was. Tenslotte gaat dit over de moord om een vrouw en niet over de technologie van de politie.