PDA

Bekijk de volledige versie : Israël sluit grensovergangen naar de Gazastrook


Lien H*mels
2nd November 2014, 00:38
[SIZE=2]Israël sluit grensovergangen naar de Gazastrook
[/SIZE]
Israël heeft zondag voorlopig de grens naar de Gazastrook gesloten, als reactie op een projectiel dat vanuit de Gaza werd afgeschoten. De autoriteiten bevestigden zaterdagavond het bericht in de Israëlische krant Haaretz.

De grensovergangen Kerem Shalom en Erez naar de Gazastrook zijn vanaf zondag gesloten. Slechts in humanitaire noodgevallen kan de Gazastrook verlaten worden via Erez, schrijft Haaretz. Vrijdagnacht had het Israëlische leger een projectiel opgemerkt, dat vanuit de Gazastrook werd afgevuurd naar het zuiden van Israël. Het is niet duidelijk of het om een raket of een mortiergranaat ging, zei een militaire woordvoerster. De Israëlische coördinatiedienst voor activiteiten in de territoria (COGAT) was niet bereikbaar voor commentaar.

Het is de tweede aanval vanuit de Gazastrook sinds de inwerkingtreding van een bestand tussen Israël en de Palestijnen eind augustus. In september werd een mortiergranaat op Israël afgevuurd. Israël en de Palestijnen waren het eind augustus na een oorlog van 50 dagen eens geworden over een bestand van onbeperkte duur.

bron: DeStandaard, 1/11/2014, http://www.standaard.be/cnt/dmf20141101_01353612

Mening: De Gazastrook heeft een projectiel afgevuurd op een beschaving die al jaren hun land inpalmd en terroriseerd. Ik vind het meer dan normaal dat er een tegenreactie ontstaat. Israël probeert zo'n aanvallen te onderdrukken, om hun mensen te beschermen, wat begrijpelijk is.
Wat ik mij afvraag is: 'Waarom kunnen mensen niet hun eigen vooroordelen en meningen aan de kant zetten en alles op een overzichtelijke manier bekijken.' Als mensen er eindelijk in zouden slagen om zoiets te doen zou er op een menswaardigere manier kunnen omgegaan worden met conflictsituaties.