PDA

Bekijk de volledige versie : Grafrovers ontdekken per ongeluk Egyptische tempel


l*tte.demeulder
31st October 2014, 10:05
[SIZE=3]Grafrovers ontdekken per ongeluk Egyptische tempel[/SIZE]

Grafrovers hebben in Egypte een nog onbekende tempel ontdekt. De unieke vondst werd gedaan door zeven mensen die illegaal in de grond aan het graven waren op zoek naar schatten. Dat hebben Egyptische media gisteren gemeld.

De tempel ligt ongeveer 40 kilometer ten zuiden van de Piramiden van Gizeh. De beroemde Piramide van Cheops is een van de piramiden die daar ligt. Het Egyptische ministerie van Oudheden zegt dat de tempel waarschijnlijk is gebouwd in de tijd van farao Thoetmosis III, ongeveer 3000 jaar geleden.

Bij de tempel werden ook een groot standbeeld van roze graniet met hiëroglieven en twee marmeren zuilen gevonden. De archeologische ontdekkingen worden opgegraven en naar een onderzoeksinstituut in Egypte gebracht. De schatzoekers zijn in de boeien geslagen.

Volgens nieuwswebsite Ahram gaat het om inwoners van de wijk Gizeh, naast de piramides. Ze zouden onder hun huis hebben gegraven, terwijl dat verboden is. Het gebied is tot archeologische vindplaats omgedoopt en staat onder controle van het Egyptisch ministerie van Oudheden.

Bron: De Morgen

Mening:
Deze ontdekking vind ik persoonlijk zeer belangrijk. Ze hebben een nieuwe ontdekking gedaan die ons weer een beter beeld kan geven over de geschiedenis van Egypte. Hoe men daar leefde, maar ook hoe men daar schatten verborgen hield. Egypte is denk ik toch één van de bekendste landen met schatten die niet eenvoudig op te sporen zijn. En dan hebben we het nog niet over de vele boobytraps. Dit maakt de opgravingen daar zeker niet eenvoudiger.

Enkel maak ik me zorgen waar ze deze vondst hebben gedaan. Mensen die onder hun eigen huizen graven gaat al zeer ver. Terwijl dit verboden is. Toch ben ik een beetje bang voor de gevolgen van deze opgraving. Aangezien het gevonden is onder een wijk is gevonden. Misschien gaat het ministerie van Egypte wel zeggen dat iedereen moet verhuizen zodat ze verdere opgravingen daar kunnen doen in die wijk. Dit zou voor deze mensen zeker geen goed nieuws zijn.