PDA

Bekijk de volledige versie : Heilige tunnel in Mexico bevat 50.000 objecten.


anouk.g*or
31st October 2014, 00:14
Archeologen hebben een heilige tunnel onder de Tempel van de Gevederde Slang blootgelegd en ruwweg 50.000 objecten aangetroffen. De 120 meter lange tunnel werd in 2003 ontdekt en is de laatste jaren onderzocht door robots en mensen. Daarbij troffen zij ook drie grafkamers aan.

Ongeveer 2000 jaar geleden leefden er meer dan 120.000 mensen in het gebied rondom de Tempel van de Gevederde Slang. Daarmee was de stad Teotihuacán voor die tijd een echte wereldstad. Enkele honderden jaren later was de stad zo goed als uitgestorven. Wetenschappers hopen dat de vondsten in de grafkamers en in de tunnel meer onthullen over hoe de bewoners van Teotihuacán leefden. Wellicht dat zelfs de graven van belangrijke leiders terug te vinden zijn. Op dit moment zijn deze graven nog niet gevonden, maar de onderzoekers geven de hoop niet op. “Als we deze graven vinden, dan treffen we mensen aan die enorm belangrijk waren”, vertelt projectwetenschapper Sergio Gomez

BRON: scientias.nl, artikel:Tim Kraaijvanger, 30 oktober 2014
http://www.scientias.nl/heilige-tunnel-mexico-bevat-50-000-objecten/106613

Eigen mening: Ik vind dit een heel belangrijk artikel. Er worden steeds nieuwe ontdekkingen gedaan waardoor we de geschiedenis meer kunnen aanvullen en ons kunnen baseren op feiten. We krijgen dankzij de technologie meer inzicht op het leven van de bewoners van Teotihuacán, dit alles zonder ook maar iets te beschadigen, dat is gewoon fantastisch. Ik hoop dat men snel bij de graven is en dat ze ongeschonden zijn. Dan zouden ze ons nog meer kunnen vertellen over de rituelen van de bewoners. Ik ben echt benieuwd wat men nog meer gaat ontdekken met behulp van technologie.