PDA

Bekijk de volledige versie : 12-jarig voetballertje twee jaar geschorst


Jan.S*egers
25th October 2014, 11:50
Het zijn niet altijd volwassen spelers die tijdens een voetbalmatch door het lint gaan een daarvoor gestraft worden. Een 12-jarig voetballertje van FC Opitter (Limburg) is door het provinciaal comité van de Voetbalbond voor twee jaar geschorst.
In de U13-wedstrijd tegen Maaseik op 4 oktober, viel de jongen de scheidsrechter aan. Na een tackle ontstond er wat tumult. Plots ging de speler van Opitter helemaal door het lint. Scheidsrechter Davy Buelen trok onmiddellijk de rode kaart. Daarop gaf de jonge speler de arbiter twee klappen op de borstkas.

De speler kreeg vrijdag in het bondsgebouw in Hasselt een schorsing van twee jaar en een jaar voorwaardelijk opgelegd. Het bestuur van FC Opitter bood de scheidsrechter intussen excuses aan.

bron: De Standaard, 25 oktober 2014
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141025_01341356

mening: Ik verschiet niet van dit artikel! Dat komt ervan als profspelers straffeloos het "goede" voorbeeld geven. Om dan nog maar te zwijgen over de ouders die hun "heilig" kind die niemand mag aanraken aanzetten tot respectloos gedrag. Ik vind het de juiste beslissing dat het kind wordt gestraft. Maar ik twijfel over de keuze van 2 jaar schorsing. Voor deze leeftijd hadden ze beter een begeleiding geëist met betrekking tot woedebeheersing en bij die begeleiding moeten de ouders ook deelnemen.

J*roen.Bosmans
26th October 2014, 00:12
Dit artikel bevat zeker en vast niet echt veel nieuwswaarde. Daarom staat het dan uiteraard ook bij sport gecategoriseerd. :p
Ik vind het triestig dat spelers op zulke manieren kunnen reageren. Een scheidsrechter is en blijft een mens die fouten maakt in zijn leven. Natuurlijk begrijp ik als voetballer ook dat het enorm frustrerend is om een scheidsrechter te hebben die er niets van kan. Maar dan nog is dit geen reden om op deze manier te reageren. Het is spijtig dat we de beelden van dit incident niet kunnen zien, want dat zou de beslissing misschien wat verduidelijken. Deze jongen is namelijk 12 jaar en om hem dan twee jaar te schorsen, vind ik extreem. Sommige beslissingen kan ik echt niet begrijpen, juist zoals het 'bijtincident' van Suarez. Die speler was 3 maanden geschorst, omdat hij een speler had gebeten. Terwijl andere spelers zorgen voor een dubbele open beenbreuk bij hun tegenstander en slechts enkele weken geschorst zijn?

Jan.S*egers
26th October 2014, 23:40
U vindt dit niet maatschappelijk relevant? Waar gaat het naar toe. Je hoort steeds meer verhalen van het "aanvallen" van de scheidsrechter. Er moet iets aan gedaan worden het algemeen. Als hier niet op word gereageerd dan zal het steeds erger worden en denken ze dat dit maar normaal is. Door deze schorsing komt het onderwerp in de media en hopelijk beseffen voetballertjes dan wat de gevolgen kunnen zijn. Ookal vind ik de 2 jarige schorsing een belachelijke straf voor een 12-jarige. Men kan beter de spelregels van het voetbal veel strenger maken bijvoorbeeld zoals bij handbal; 1 woord tegen de scheidsrechter en je mag 2 minuten de bank op.

J*roen.Bosmans
27th October 2014, 13:27
[QUOTE=Jan.S*egers]U vindt dit niet maatschappelijk relevant? Waar gaat het naar toe. Je hoort steeds meer verhalen van het "aanvallen" van de scheidsrechter. Er moet iets aan gedaan worden het algemeen. Als hier niet op word gereageerd dan zal het steeds erger worden en denken ze dat dit maar normaal is. Door deze schorsing komt het onderwerp in de media en hopelijk beseffen voetballertjes dan wat de gevolgen kunnen zijn. Ookal vind ik de 2 jarige schorsing een belachelijke straf voor een 12-jarige. Men kan beter de spelregels van het voetbal veel strenger maken bijvoorbeeld zoals bij handbal; 1 woord tegen de scheidsrechter en je mag 2 minuten de bank op.[/QUOTE]
Dit artikel is specifiek gericht op het twaalfjarige kind en vind ik dan niet maatschappelijk relevant genoeg nee. Als het algemeen was geschetst waarbij sporters of voetballers te agressief zijn op een voetbalveld, dan vond ik het een aantrekkelijk artikel. Vind jij het goed dat een twaalfjarige jongen de dupe is van iets wat hem wordt voorgedaan door volwassenen? En wat jij aanhaalt in verband met '1 woord tegen de scheidsrechter en je mag 2 minuten de bank op', is niet haalbaar bij het voetballen. Voetbal is en blijft de grootste en duurste sport ter wereld. De sport waarbij er een enorm publiek aanwezig is dat in een gigantische tribune zit. Als je dan als scheidsrechter om de twee minuten iemand naar de bank gaat sturen omdat hij iets verkeerd heeft gezegd, kan je even goed stoppen met deze sport. De supporters zullen nooit weten wat er aan de hand is en er zullen al snel rellen ontstaan en supporters op het veld lopen. ;)
En verzorg alstublieft uw spelling! :)