PDA

Bekijk de volledige versie : Ebolavaccin zeker in 2015 beschikbaar


amina.j*cops
22nd October 2014, 08:34
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) zegt dat de ebolavaccins zeker in 2015 beschikbaar zullen zijn. Volgens hen gebeuren er op dit moment klinische testen met twee soorten vaccins in Europa, de VS en Afrika. De vaccins zouden enkel beschikbaar zijn voor gezondheidswerkers.

Volgens woordvoerster Marie-Paule Kiery maakt het op dit moment niet uit hoeveel zo'n vaccin zal kosten: "De investering zal gemaakt worden, ongeacht de kostprijs daarvan."

Het vaccin zal eerst en vooral toegediend worden aan gezondheidswerkers, zodat zij in alle veiligheid kunnen werken.

De ebola-epidemie in West-Afrika heeft nu al bijna 4.500 mensenlevens geëist. Vooral Guinee, Sierra Leone en Liberia zijn zwaar getroffen. In Guinee lijkt de toestand nu min of meer onder controle, maar in Sierra Leone en Liberia is dat zeker allerminst het geval.

Bron: De Redactie (22/10/2014)
Reactie: Het is heel goed nieuws dat de gezondheidsmedewerkers binnenkort beschermd gaan zijn tegen ebola. Dan pas kunnen ze ten volle, zonder angst de besmette mensen helpen en de epidemie indijken. Het is naar mijn mening ook goed dat men het vaccin eerst aan de gezondheidsmedewerkers geeft en eventueel daarna pas aan de inwoners van de getroffen gebieden. Daarnaast is het ook goed dat ongeachte de grote nood aan het vaccin men toch de moeite neemt om het vaccin eerst klinisch te testen alvorens men het op grote schaal gaat verdelen.

jente.peeters
22nd October 2014, 09:43
Ik ga akkoord met de mening van Amina. De gezondheidswerkers hebben dit nodig om iedereen te kunnen helpen met ebola zonder zelf het risico te lopen van dit te krijgen. Ik zou er wel voor zorgen dat van zodra alle gezondheidswerkers het vaccin hebben gekregen er toch ook burgers worden ingeënt. Zeker de kinderen kunnen ze hier dan mee beschermen. Als er voldoende vaccin is kunnen ze ook de rest van de bevolking inenten maar ik zou zeker starten met de kinderen omdat deze later voor de nakomelingen moeten zorgen. Als alle kinderen sterven aan het ebolavirus dan zullen er in die landen ook geen nakomelingen geboren worden en dit is zeker niet goed voor die landen.