PDA

Bekijk de volledige versie : Historisch record voor Rode Duivels op FIFA-ranking


Lennart.G*ootjans
14th October 2014, 10:40
Historisch record voor Rode Duivels op FIFA-ranking

De nieuwe FIFA-ranking wordt pas op 23 oktober gepubliceerd, maar een snelle berekening leert dat de Rode Duivels daar op een historische vierde plaats zullen staan.
Sinds de publicatie van het FIFA-klassement van 18 september speelden de troepen van Marc Wilmots twee EK-kwalificatie-interlands. Vorige vrijdag veegden de Duivels de vloer aan met het nietige Andorra (6-0), gisteren/maandag werd in Zenica 1-1 gelijkgespeeld tegen Bosnië-Herzegovina.

Dankzij de resultaten van Nederland (dat won van Kazachstan, maar maandag onderuit ging bij IJsland) wint België op de volgende ranking één plaats, doet het haasje-over met Oranje en wordt het vierde. Nooit eerder stond ons land zo hoog op de FIFA-ranking.

Wereldkampioen Duitsland blijft sowieso eerste, voor Argentinië en Colombia. Hadden de Duivels maandag gewonnen in Zenica, zouden ze zelfs over Colombia naar de derde plaats gesprongen zijn.

De volgende interlands van de Rode Duivels worden half november afgewerkt. Op woensdag 12 november krijgen ze in een oefeninterland in het Koning Boudewijnstadion IJsland over de vloer, vier dagen later (16/11) spelen de Belgen in Brussel hun derde EK-kwalificatieduel in groep B. Dan zakt het Wales van Gareth Bale naar ons land af. De Welshmen zijn met zeven op negen momenteem leider in EK-kwalificatiegroep B.

Eigen mening: Normaal zou ik nooit een artikel op deze site plaatsen als het over het onderwerp 'sport' gaat. Maar doen ik dit vanmorgen las op het internet was ik wel trots eigenlijk. Waarschijnlijk zullen nog meer mensen trots zijn op wat ons landje gepresteerd heeft. Want we hebben dan wel niet gewonnen gisteren de match tegen Bosnië-Herzegovina. Maar we hebben wel dus de vierde plek op de FIFA-ranglijst te pakken. Nog een rede waarom dit geen 'boegt' is, is omdat sinds het wereldkampioenschap voetbal in Brazilië eerder dit jaar de hipe van de rode-duivels nog steeds er is. Ze zijn zelfs populairder geworden in mijn ogen.

Bron: BELGA Datum: 14/10 Krant: de Standaard
Site:http://www.standaard.be/cnt/dmf20141014_01320182