PDA

Bekijk de volledige versie : Coca-Cola Life


Sofie.DeWolf
11th June 2014, 22:02
De nieuwe Coca-Cola Life: groen, natuurlijk en gezond

In september wordt het nieuwe drankje Coca-Cola Life gelanceerd. Deze cola met natuurlijke zoetstoffen, een derde van de hoeveelheid suiker en calorieën moet het nieuwste wapen tegen de huidige obesitasepidemie in het Westen worden.
Het nieuwe, gezonde drankje van Coca-Cola bevat een mix van stevia en suiker, waardoor je met een blikje van 330ml 89 calorieën opneemt. Een standaard cola bevat 35 gram suiker, wat 39 procent van de aanbevolen hoeveelheid voor een volwassene is. In de andere twee colasoorten Light en Zero zitten 0 calorieën.

De groene Coca-Cola is vanaf september in het Verenigd Koninkrijk te koop na een proefproject in Argentinië en Chili. Dit is de eerste nieuwe drank van het frisdrankbedrijf sinds de lancering van Coke Zero in 2006. Coca-Cola Life krijgt een groen blikje, stevia is een extract van de steviaplant, die oorspronkelijk in Zuid-Amerika voorkomt. Momenteel gebruikt Coca-Cola al deze 'natuurljike' zoetstof in Sprite.

Het bedrijf zegt dat de nieuwe drank deel uitmaakt van zijn belofte om consumenten caloriearme alternatieven voor suikerbommen aan te bieden. Dit moet klanten inspireren om een gelukkiger en gezonder levens te leiden.

President van Cola-Cola Europe James Quincey verklaart: "We zijn verheugd om Life te kunnen aankondigen, het is een caloriearm drankje met een uitstekende smaak en gezoet met natuurlijke stoffen."

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Gezondheid/article/detail/1914573/2014/06/11/De-nieuwe-Coca-Cola-Life-groen-natuurlijk-en-gezond.dhtml
Datum: 11/06/2014 om 11u28

Mening

Dit is een artikel dat fans van Cola graag zullen lezen, vooral mensen die eveneens gewicht willen verliezen. Het is algemeen geweten dat gewichtsverlies en Cola geen goede partners zijn (ook al willen sommige mensen dit maar al te graag geloven). Volgens dit artikel zou eind dit jaar een gezonde variant van Cola op de markt komen. Hier twijfel ik toch aan. De woorden ‘gezond’ en ‘Cola’ in dezelfde zin zetten mij tot nadenken. Ik geloof graag dat de nieuwe Cola gezonder zal zijn dan de originele, maar echt ‘gezond’ zou ik het zeker niet noemen. Frisdrank is en blijft ongezond. Iemand die gezond wil leven met een gezond gewicht moet water drinken en voldoende sporten. Dit is ongeacht de leeftijdscategorie. Jong of oud, frisdrank is en blijft ongezond! Op zich vind ik het wel goed dat deze editie van Cola op de markt komt. Mensen die niet zonder Cola kunnen hebben op die manier een gezondere variant. Langs de andere kant ben ik minder tevreden met deze editie omdat ik er zeker van ben dat sommige mensen deze Cola als gezond gaan ervaren terwijl het dit niet is.

wim leenaerts
12th June 2014, 07:48
Ik begrijp niet goed waarom deze beter zou zijn dan Coke Zero?! Die heeft 0kcal, da's nog veel beter dan de 'Coke Life'. :confused:
Of zou het zijn omdat er nu niet meer het 'kankerverwekkende' aspartaam gebruikt wordt? :rolleyes:
In ieder geval is al meermaals bewezen dat Light frisdranken niet helpen om af te vallen omdat je lichaam onbewust meer calorieën vraagt omdat het door de zoete smaak calorieën verwacht, maar er geen krijgt. Daardoor geraakt het in de war en ga je onbewust meer eten.