PDA

Bekijk de volledige versie : Studie bewijst: slak over de schutting gooien helpt niet


j*na.janssens
16th May 2014, 22:34
Studie bewijst: slak over de schutting gooien helpt niet

Tuiniers die van slakken proberen af te komen door ze over de schutting te gooien, kunnen dat beter laten. Het is niet alleen heel onaardig voor de buren, de slakken komen instinctief en op hun eigen tempo toch weer terug naar de thuisbasis. Dat blijkt uit een onderzoek van de Queen Mary-universiteit in Londen en de universiteit van Exeter.

De conclusie betekent niet dat de tuinier zijn planten en slakroppen dan maar moet opvoeren aan de weekdieren. Wie de moeite doet om ze verder dan twintig meter van zijn eigen tuin uit te zetten, ziet de beesten niet meer terug. Volgens de onderzoekers valt het instinct dan weg, zo luidt het in de Britse krant The Independent.

Bron: De Morgen, 16-05-2014, (belga)

commentaar:
Ik vind het raar dat hier eigenlijk studies over gebeuren. Volgens mij kan het geld beter in andere studies worden gestoken. Maar omdat het toch best een grappig resultaat is en het kan een goede oplossing zijn tegen de slakken post ik dit toch. In plaats van de slakken bij de buren te zetten moet je ze dus bij de overburen loslaten, want dan keren ze niet terug.