PDA

Bekijk de volledige versie : Paus excuseert zich voor kindermisbruik


J*LIE.VORSSELMANS
14th April 2014, 11:38
Paus Franciscus heeft in behoorlijk straffe taal zijn excuses aangeboden voor het kindermisbruik in de Kerk. De paus zei dat hij persoonlijk vergiffenis wil vragen voor wat sommige priesters hebben aangericht. Hij zei dat tijdens een bijeenkomst met mensen die werken in de kinderbescherming.

+ filmpje: zeker bekijken!

Bron: http://www.knack.be/nieuws/paus-excuseert-zich-voor-kindermisbruik-in-de-kerk/video-iwatch-138057.html

Mening:
Ik vind het wel knap van de paus om zich publiekelijk te excuseren voor daden van anderen. Het is iets waarop velen zaten te wachten en ik denk dat dit deugd heeft gedaan bij velen. Ik vind dat de Kerk veel positiever overkomt bij de mensen en dat komt zeker door Franciscus. Hij is een heel goede paus die dingen aankaart en hij draait voor niets of niemand zijn hoofd weg. Voor Franciscus werd dat wel gedaan. Er werden veel dingen in de doofpot gestoken, maar nu wordt erover gepraat. De kerk krijgt terug meer aanzien, denk ik en ik hoop dat Franciscus nog lang paus mag blijven, want er is nog werk en met zijn invloed zal dat werk makkelijker gaan.