PDA

Bekijk de volledige versie : Heibel rond kerstkaart Bush


Barst
8th December 2005, 12:06
Commotie rond kerstkaart familie Bush


Conservatieve christenen zijn niet te spreken over de kerstkaart die president Bush en zijn vrouw Laura naar 1,4 miljoen van zijn trouwe aanhangers hebben gestuurd. Ze zijn boos omdat hij hen geen ‘Zalig Kerstmis’ wenst, maar heeft gekozen voor de neutrale, politiek correcte tekst ‘Happy Holidays’.

Bush en zijn vrouw Laura hebben daar blijkbaar voor gekozen om niemand te discrimineren. Op tweede kerstdag begint immers ook het joodse Hanukkah-feest en de zevendaagse Kwanzaa-viering, waarin zwarte Amerikanen hun oude tradities herdenken.

Sommige aanhangers hebben de kaart van Bush, waarop ook zijn kat en twee honden staan, uit protest weggegooid. Zij menen dat de president Kerstmis verloochent en meedoet met de trend in de Amerikaanse cultuur te verzwijgen. Voor hen gaat het bij Kerstmis vooral om de geboorte van Jezus.


Weblog DS, 08-12-2005(kum)

Helen
9th December 2005, 12:05
Als ik een kerstkaart van Bush in mijn brievenbus zou vinden, zou deze snel verbrand of weggeworpen zijn. Ik begrijp niet dat Bush zo wanhopig is om gebruik te maken van een feestdag om mensen terug aan zijn kant te krijgen. Sinds de strijd met Kerry is Bush voorzichtiger geworden, waardoor zijn oppermachtig gevoel is afgenomen. Hierdoor bevindt hij zich op het niveau van de ‘gewone’ mens waardoor hij zich bezig houdt met kerstkaartjes.
Ik begrijp de reactie van de christenen dus volledig, want zij zien Kerstmis als de dag waarop Jezus is geboren. Dus niet als een dag waarop de president stemmen wil ronselen.

Britt Schellens
12th December 2005, 22:49
Nu ja; als ik zou er nog niet eens bij stilstaan of er nu 'prettige kerstdagen' of 'prettige feestdagen' op een kerstkaartje staat. Maar dat ligt in Amerika duidelijk anders. Bush benut duidelijk elke mogelijkheid om zich te propageren.