PDA

Bekijk de volledige versie : A Jonagold a day keeps the doctor away


Elise
7th December 2005, 21:39
De jonagold is de gezondste appelsoort. Dat blijkt uit een Duits wetenschappelijk onderzoek.
Een Jonagold helpt tegen stress en kan hart- en vaatziekten en zelfs kanker helpen voorkomen. Drie jaar lang werden daar dertig verschillende appelsoorten onderzocht. De Jonagold bleek uiteindelijk de appel die de meeste anti-oxidanten bevat, een natuurlijke variant van een anti-roestmiddel.
Ook ons lichaam maakt anti-oxidanten aan, maar te weinig om ons voldoende te beschermen. Appels eten zou dus kunnen helpen.
Naast de Jonagold blijkt ook het appelras Boscoop over behoorlijk wat anti-oxidantia te beschikken. De Golden Delicious en de Elstar doen het ook niet slecht.

De Engelse uitdrukking 'an apple a day keeps the doctor away' kennen de meeste mensen wel. Appelen zijn zeer gezond (vitamientjes, ... ), maar de gezondste is toch wel onze eigen Jonagold (een Belgische appel!). Dus misschien moeten we deze uitdrukking, maar veranderen in 'a Jonagold a day, keeps the doctor away'?!? (Een Jonagold per dag houdt de dokter weg) Ik ben in ieder geval voorstander! :D

Barst
7th December 2005, 22:19
[FONT=Trebuchet MS]Had ik dat nu eerder geweten... ;)[/FONT]

judithgielens
7th December 2005, 23:35
eventjes kleine beroepsmisvorming:
over welke soort van jonagold gaat het dan nog eens?
kleine jonagold
jonagold extra
grote jonagold
jonagored?

dan weet ik welke appels ik int vervolg tijdens mijn werkuren moet eten ;-)
voorlopig zijn het nog clementinekes die ik 's zaterdags in de groentenwinkel verorber, maar ik ga dan toch maar eens overschakelen op ne jonagold ;)