PDA

Bekijk de volledige versie : Moeten huurders van sociale woningen Nederlands kennen?


Barst
7th December 2005, 20:37
Moeten huurders van sociale woningen Nederlands kennen?


Mensen die een sociale woning willen en geen Nederlands kennen, moeten een taalcursus volgen. Vlaams minister Marino Keulen wil zo vooral de immigranten beter laten inburgeren. Vindt U deze maatregel een goed idee? Staat u achter zo'n taaltest?

judithgielens
7th December 2005, 23:37
Ik vind dit toch wel een goed plan.
het idee erachter is dacht ik dat buren amper met elkaar communiceren omdat iedereen een andere afkomst en dus ook een andere taal heeft.
als ze allemaal wat nederlands kunnen, hebben ze een gemeendschappelijke taal om elkaar ook dingen duidelijk te maken+dat het ze ook verder helpt in heel ons maatschappelijk gebeuren: de bakker, de politie, ...

Voor mensen die nog maar net in ons landje aankomen, heb je de asielcentra waar je geen Nederlands voor moet kennen.
Men kan dus ook geen verwijten gaan maken dat er geen opvang is voor die mensen die geen Nederlands praten, vind ik

katleen
8th December 2005, 10:58
Ik ben zeker voorstander. Als je jezelf in België wil vestigen is het toch nodig dat je je integreert in de maatschappij. De voorbeelden die Judith bovenhaald zijn voor mij zelfs heel belangrijk.
Het getuigt van respect en wil om jezelf te integreren als je een brood in het nederlands kan bestellen.