PDA

Bekijk de volledige versie : Supportersgeweld Italië ontsiert Champions League-avond


Tim.M*lis
12th December 2013, 22:36
Niet voor het eerst dit seizoen is een Champions League-avond ontsierd door geweld, met gisteren Italië als middelpunt. In Milaan raakten verscheidene Ajax-fans gewond door steekincidenten en in Napels waren supporters van de Engelse club Arsenal slachtoffer van geweld.

Volgens het Italiaanse persbureau ANSA raakten zes supporters van Ajax gewond. Zij zijn naar verschillende ziekenhuizen vervoerd. Een woordvoerder van de politie verklaarde tegenover persbureau Reuters dat een Nederlander met verwondingen in de maagstreek er het slechtst aan toe was. "Maar voor zover we nu kunnen overzien, is het niet levensbedreigend", zo werd verder gemeld. Anderen zouden gewond zijn geraakt aan been en achterwerk.

Ajax maakte eerder op de avond melding van vier gewonde supporters, die allen aanspreekbaar waren. Over de ernst van de verwondingen kon de club niets zeggen. De incidenten zouden hebben plaatsgevonden vlakbij een metrostation.

Daarnaast verklaarde de politie tegenover Reuters dat drie supporters van Ajax zijn gearresteerd omdat ze een straatkiosk probeerden te beroven. Amsterdamse fans zouden bovendien gedurende de dag hebben gevochten met zowel supporters van AC Milan, als betogers die tegen de Italiaanse regering demonstreerden.

Twee meegereisde supporters van Arsenal werden aangevallen bij het stadion van Napoli, waarbij zij verwondingen aan gezicht en handen opliepen. Ze wisten nog wel het stadion te bereiken, waar zij werden behandeld. Daarvoor zouden Engelse fans onder meer met bierflessen hebben gegooid

Bron: Het Laatste Nieuws

Mening: ik vind dat zinloos geweld niet thuis hoort bij sport. Ik snap niet waarom de mensen zoiets doen. Je kan een fanatieke supporter zijn van u club maar daarom moet je andere supporters niet aanvallen. ik vind dat ze de supporters die zinloos geweld gebruiken een stadionverbod voor altijd geven.