PDA

Bekijk de volledige versie : "Vliegende paus" heeft nu eigen luchthaven


Ann Van der Flaas
6th December 2005, 22:23
De luchthaven in het Zuid-Italiaanse Bari is officieel omgedoopt tot Joannes Paulus II-luchthaven, zo meldde Radio Vaticaan.
De inhuldiging vond zondag plaats in aanwezigheid van de president van de regio Apulië en de aartsbisschop van Bari. Die laatste loofde Joannes Paulus II als "vliegende paus". In de 25 jaar van zijn pontificaat maakte hij niet minder dan 104 buitenlandse reizen. Zijn eerste pastorale reis vond plaats in januari 1979. Die bracht hem naar de Dominicaanse Republiek en Mexico, ter gelegenheid van de 3de Assemblee van de Conferentie van Latijns-Amerikaanse Bisschoppen in Puebla. Zijn laatste reizen brachten hem naar Zwitserland en Lourdes. In totaal legde de paus meer dan 1,7 miljoen kilometer af: 31 keer de omtrek van de aarde.

Mening: Wat ik hierover te zeggen vind, als ze mij het geld zouden geven (om het te kunnen) en ik er dan nog voor betaald zou worden ook (het dus mijn taak is, mijn job), zou ik ook veel reizen! Hoe verder, hoe liever! Wat een verwarring gaat dat trouwen geven nu? Allemaal wegwijzers die wijzen in de richting van de goeie ouwe paus?

Barst
7th December 2005, 01:08
[QUOTE=Ann Van der Flaas]Allemaal wegwijzers die wijzen in de richting van de goeie ouwe paus?[/QUOTE]
[FONT=Trebuchet MS]Met zo'n typisch opstijgend vliegtuigje er op? Heel simpel: 'Stairway to Heaven'! :D[/FONT]