PDA

Bekijk de volledige versie : Wat maakt die schoolbel een lawaai???


yannick.staelens
25th October 2004, 19:22
Ik zag zojuist op het nieuws van 19 uur dat er een buurman van een school deze school voor de rechter zal dagen. De reden hiervoor was, houd u vast.. de schoolbel was te luid en te lang. Deze schoolbel lieten ze horen op het nieuws en ik begrijp niet hoe die man daarop kan komen!! Een aantal weken terug is een andere school voor de rechter gedaagd omdat de kinderen teveel lawaai maakte!!! Ik begrijp echt niet hoe mensen de drijfveer vinden om zoiets voor de rechtbank te brengen???,:confused: Ik was echt even aangedaan van dat nieuws... :mad: Waar gaat het toch heen met deze maatschappij dat zelfs scholen voor zoiets problemen krijgen,???:(

Davy V.H.
25th October 2004, 20:06
Ik heb ook gehoord dat de man de school gaat aanklagen wegens het feit dat wanneer het middag is op 21 juni, de schooltoren juist zijn dakraam bedekt met schaduw zodat zijn beste kamerplant die dag geen licht krijgt.

Haha... nee grapje... :p


De schoolbel... tot daar aan toe. Ik kan het begrijpen dat zoiets storend kan zijn voor gevoelige karakters. Ik woon ook een 100 meter van een school en ik hoor die bel en kinderen ook elke dag. Stoor ik mij totaal niet aan.

stefaanvh
25th October 2004, 20:39
De schoolbel,

Kan me inderdaad wel inbeelden dat dit wel eens ambetant kan zijn. Toch vind ik het erg dat je daarom een school moet aanklagen.

Ik vind het heel goed van de school dat ze de bel hebben aangepast zodat ze alleen tijdens de schooldagen belt.

Dan kan ik alvast klacht indienen voor de auto naast ons die veel lawaai maakt bij het starten of de garage poort die met rolletjes naar beneden komt.

Waar gaan we heen....

judithgielens
25th October 2004, 21:18
seg, wij horen de deurbel van onze buurman ook heel goed he(die is wat hardhorend, dus die staat ook redelijk luid)
klagen wij daar onze buurman voor aan?

ook de vraag van de kip en het ei komen hier weer bij mij op:
wat was er eerst? de school of die meneer?
==>als de school er eerst was, weet je dat je daarnaast gaat wonen en dat je dat dag in dag uit hoort.
Als de meneer er eerst was ==>waarom klaagt die de school nu pas aan? ik denk niet dat die school nog maar 2maanden bestaat hoor!

Mensen kunnen tegenwoordig niet meer veel van elkaar verdragen! eigenlijk toch wel schandalig zenne!

katleen
2nd November 2004, 14:58
Wij wonen op deze moment naast een bouwwerf en dat is een hele dag een geboor, gebonk en gedoe. De schoolbel ringt maar een paar keer op een dag en al zeker niet 's nachts! Ik snap de commotie niet en al zeker die meneer niet. Dat ze klagen over nachtvluchten oké, daar heb ik ook mijn mening over, maar over een stomme schoolbel? Get a life! ;)

InniasHufkens
21st November 2004, 17:26
Komaan dit is toch gewoon een reden zoeken om toch ooit eens in een rechtbank binnen te komen zeker. Zoals andere mensen al aangehaald hebben: dat mensen klagen over nachtvluchten oke dat is begrijpelijk. Maar een domme schoolbel die amper 5 keer om een dach mss 10 seconden rinkelt.
Ik hoor hier thuis ook een school bel, deze rinkelt ook tijdens de vakanties, ik hoor hier ook het verkeer op de ring, ik hoor ook treinen die passeren. Komaan waar zagen de mensen toch over. En als hij er toch zoveel last van heeft dan moet hij maar verhuizen of zoals de normale mens ook maar gaan werken, dan heeft hij er ook geen last van.

jorisvs
27th November 2004, 11:30
Misschien een goed idee voor onze premier...

We stellen elke schoolbel een aantal decibel hoger in, meer mensen dagen anderen voor de rechtbank, er zijn hierdoor meer rechters nodig,....

En op één of andere manier zal onze premier wel aan zijn 200.000 nieuwe jobs komen?

yannick.staelens
30th November 2004, 18:06
En laat dan al deze mensen NIET winnen, dan moeten ze verhuizen en hebben we al veel meer verhuizers, schilders, bouwvakkers,...... nodig
Hey geen slecht idee Joris :D