PDA

Bekijk de volledige versie : Vettel sluit historische seizoen af met winst


joren.a*dries
24th November 2013, 22:20
Sebastian Vettel pakte in de GP van Brazilië zijn negende opeenvolgende zege in de Formule 1. De Duitse viervoudige wereldkampioen reed opnieuw van start tot finish aan de leiding nadat hij zaterdag de pole had veroverd. Fernando Alonso werd tweede, Mark Webber werd in zijn laatste race derde.

De 26-jarige Duitser vertrok in Sao Paulo van op de poleposition en moest enkel in de eerste ronde zijn leidersplaats even afstaan aan zijn landgenoot Nico Rosberg (Mercedes). De afscheidnemende Australiër Mark Webber finishte op de tweede plaats in de laatste GP in zijn carrière en maakte zo het Red Bull-feestje compleet. De Spaanse voormalige wereldkampioen Fernando Alonso (Ferrari) mocht als derde mee het podium op. De Brit Jenson Button (McLaren-Mercedes) en Rosberg vervolledigden de top vijf.

Voor Vettel was het de dertiende zege van het seizoen, de negende op een rij. Met dertien zeges in een seizoen evenaart Vettel het record van de legendarische Michael Schumacher uit 2004. Negen zeges op een rij brengt hem op gelijke hoogte met de Italiaan Alberto Ascari, die in 1952 en 1953 gespreid over twee seizoenen negen keer op rij de bloemen in ontvangst mocht nemen. Vettel is dus de eerste F1-piloot ooit die tijdens één seizoen negen keer op rij kan winnen.De race op Interlagos was tevens de laatste waarin er met V8-motoren gereden werd. Volgend seizoen schakelt het F1-circus over op de lichtere V6-motoren.

bron :het neiuwsblad

mening
Ik vind het zeer knap wat deze Sebastien Vettel heeft gepresteerd. 13 zeges en 9 overwinningen op rij en dat nog in 1seizoen, hierdoor evenaart hij M. Schumacher(13zeges). Ik had nooit gedacht dat er iemand dat record nog zou kunnen evenaren. maar de 9 zeges op rij vind ik nog het knapst van allemaal hij is de eerste die het klaart om dit te doen in 1 seizoen. maar het artikel haalt aan dat er nog iemand 9 overwinningen op rij heeft, maar deze had er 2 seizoenen voor nodig(1952-1953). aldus een zeer knappe prestatie van Vettel.

Barst
25th November 2013, 02:12
Op het randje van 'boecht'...
Ik laat het staan, vnl. omdat het onder het juiste forum staat ('Sport') én omdat het idd. een unicum is dat een F1-piloot negen opeenvolgende overwinningen aan elkaar rijgt. ;)
Je tweede artikel van vanavond heeft de 'boecht-test' niet weerstaan: zeven ontsnapte gevangenen in... Albanië! Stond overigens tegelijk in de verkeerde map... :(