PDA

Bekijk de volledige versie : Bejaardentehuis herbergt honderden cannabisplanten


S*ofie.Buyens
18th November 2013, 08:23
[SIZE=4]Bejaardentehuis herbergt honderden cannabisplanten[/SIZE]

In New Brunswick in Canada staat een bejaardentehuis in de belangstelling van de lokale politie. Toen er een kleine brand uitbrak en brandweermannen in de kelder van het gebouw een kijkje kwamen nemen, troffen ze er honderden cannabisplanten aan. "Met de gevonden hoeveelheid kan je 275.000 joints rollen", zegt een lokale agent.

Na hun opmerkelijke vondst in het "Forever young"-rusthuis contacteerde de brandweer de politie. Met een huiszoekingsbevel in de handen doorzochten ze het hele gebouw. Alles bij elkaar namen ze 550 cannabisplanten in beslag. "In de kelder vonden we genoeg professionele materialen om de planten te doen groeien", zegt Brian Villers in de Canadese pers. "Wellicht is de brand ook daar ontstaan."

Voor de slechts zes bewoners van het rusthuis betekent dit slecht nieuws, want "Forever young" wordt voor onbepaalde tijd gesloten. Familieleden worden dan ook verzocht om de bejaarde bewoners tijdelijk in huis te nemen.

18-11-2013: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/ookdatnog/ODN_131118_CannabisHome
Ik vind dit zeer 'erg' voor de bewoners van het rusthuis, ook al waren dit er maar 6. Ook vind ik dat de staat voor hen een oplossing moet zoeken, om elders te verblijven. Sommige bejaarden zullen misschien te slecht zijn, om nog thuis te wonen, daarom dat ze ook naar een rusthuis zijn gebracht. Daarom vind ik ook niet dat de familieleden hiervoor moeten opdraaien. Ik hoop dat de mensen van het rusthuis 'Forever Young', een grote boete moeten betalen en misschien zelfs nooit meer een rusthuis mogen uitbaten. Ik denk niet dat de geur zo goed zal zijn voor de oudjes.