PDA

Bekijk de volledige versie : Club doet aan psychologische oorlogsvoering tegen ref


joren.a*dries
7th November 2013, 14:05
Zondag trekt Club Brugge naar Luik voor de topper tegen Standard. Club Brugge is niet te spreken over de beslissing om Alexandre Boucaut als scheidsrechter voor de wedstrijd aan te duiden. "We hadden de belofte gekregen dat hij geen match van Club meer ging fluiten", zegt de Club-woordvoerder in een reactie.

Club Brugge / Standard

Op zijn website wijdt Club een artikel aan de scheidsrechter. "Met Boucaut selecteerde de scheidsrechterscommissie een scheidsrechter die Club de afgelopen twee jaar zwaar benadeelde", zo staat het te lezen. "Club heeft nare herinneringen aan Boucaut."
Belga

Nadat Michel Preud'homme en sportief manager Arnar Gretarsson eerder al kritiek hadden op de Belgische scheidsrechters, verhoogt Club de druk op de spelleiding nog.

Club haalt drie wedstrijden uit het recente verleden aan die door Boucaut geleid werden. Het verst terug gaat blauw-zwart naar 6 mei 2012.

Toen Club Brugge bij Anderlecht op een 0-1-voorsprong stond, kende Boucaut Anderlecht een volgens Club Brugge "zeer discutabele strafschop" toe. "Nadat Bacca ook nog twee keer onterecht was afgevlagd, voelde blauw-zwart zich bedrogen."

Het artikel licht ook de wedstrijd van 26 december 2012 tegen KV Kortrijk uit. Boucaut keurt de drassige grasmat van Jan Breydel goed, tot groot ongenoegen van Club. "Het brak Club Brugge en bovenal Maxime Lestienne zuur op", zo schrijft de website. "Hij moest met een gescheurde enkelband naar de kant en was lang buiten strijd."

Ten slotte haalt Club ook nog de voorlaatste wedstrijd in de Play-offs van vorig seizoen aan. Op het veld van Zulte Waregem ging de bal na negen minuten naar de stip en ontving Duarte rood. "Een overtreding buiten de grote rechthoek", zegt Club. "Beslissingen die een zeer grote invloed hadden op het verdere verloop én op het titeldebat."

bron : sporza

mening : Ik heb dit artikel gekozen omdat ik zelf redelijk veel bezig ben met voetbal. Club-Brugge heeft bij deze al kritiek gëuit op de scheidsrechter Alexandre Boucaut. Ze hebben volgens mij schrik dat de scheidsrechter hun nog zal benadelen en daarom hebben ze dit gedaan. Ik vind dat de clubs meer respect moeten hebben voor scheidsrechters, ze doen tenslotte hun job. Er zijn zo al weinig scheidsrechters, dus we moeten stoppen met ze altijd maar te bekritiseren.