PDA

Bekijk de volledige versie : Teamsporters vinden sneller werk


J*ren.vanpelt
6th November 2013, 11:48
Het beoefenen van een (team)sport levert niet alleen voordelen op voor je gezondheid, ook je carrière heeft er baat bij. Dat blijkt uit een studie van de Zwitserse universiteit van St.Gallen.

In een recente studie wordt sport positief geassocieerd met zowel het sneller vinden van een job als met een hoger inkomen.

Teamsporten – waaronder voetbal, cricket, rugby, volleybal en basketbal – dragen van alle sporten het meest bij aan een succesvolle zoektocht naar werk. In het onderzoek wordt geconcludeerd dat teamsporters gemiddeld hoger opgeleid zijn en een betere job hebben dan mensen die niet aan teamsport doen.

De onderzoekers verklaren dat wie een teamsport uitoefent, rekening leert houden met anderen, openstaat voor andermans ideeën en vriendelijker is tegenover de medemens. Kortom, drie kwaliteiten die wijzen op teamwork en die erg gewaardeerd worden op de arbeidsmarkt.

Andere sportactiviteiten – waaronder golf, kanoën, skiën, paardrijden en jagen – dragen dan weer het meest bij aan het gemiddelde inkomen. Individuen die zulke buitensporten beoefenen, verdienen opmerkelijk meer dan wie helemaal niet aan sport doet en iets meer dan teamsporters.

Bron: De Standaard, 6/11/2013
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131106_013

Mijn mening: Dit artikel toont nog maar eens aan dat sporten belangrijk is voor van alles. Vaak heb je te veel schoolwerk en kan je niet gaan sporten, dus ik vind dat scholen er rekening mee moeten houden dat ze niet te veel huiswerk geven. Ik heb verschillende vrienden die moesten stoppen met hun teamsport door hun huiswerk. Ik vind ook dat je als ouder je kind moet motiveren voor te gaan sporten, ook al heeft het wat moeilijkheden op school.

Heleen.Mariën
6th November 2013, 21:31
Ik vind het nogal vreemd dat een leerkracht-in-wording zo'n uitspraak doet. Je moet je er bewust van zijn dat huiswerk nu eenmaal nodig is voor een goede verwerking van de leerstof. Natuurlijk moet er ruimte zijn voor sport, maar een doorsnee leerling moet normaal wel in staat zijn om dat te kunnen combineren. Als er leerlingen zijn die echt voor de sport willen kiezen, zouden ze meer op hun plaats zijn in een school voor topsporters. Het is natuurlijk mooi dat je sneller werk zou vinden als je een teamsport beoefent. Op deze manier kan je laten zien dat je goed kan functioneren in een team. Het staat hier niet in het artikel, maar personen die in een jeugdbeweging hebben gezeten, zouden ook sneller werk kunnen vinden. Zij kunnen normaal ook goed functioneren in een team.