PDA

Bekijk de volledige versie : Schutter LA wilde omstanders sparen

D*ies Van Mechelen
2nd November 2013, 14:01
De 23-jarige jongeman die gisteren het vuur opende op de grootste luchthaven van Los Angeles, had het vermoedelijk alleen gemunt op medewerkers van de autoriteit voor transportveiligheid (TSA). Dat berichtte The Los Angeles Times.

De schutter was volgens een bron binnen de autoriteiten 'alleen geïnteresseerd in de TSA'. Uit de afscheidsbrief van de man zou blijken dat hij 'teleurgesteld was in de overheid' en niet onschuldige omstanders wilde doden.

Getuigen van de schietpartij bevestigen tegenover Amerikaanse media dat de schutter alleen interesse had in TSA-medewerkers. 'De schutter keek me aan en vroeg 'TSA?' Toen ik mijn hoofd schudde, liep hij door', zei een getuige tegen een lokale radiozender.

Door de schietpartij kwam zeker één 40-jarige veiligheidsbeambte om het leven. Zeven mensen raakten gewond.

Vader waarschuwde politie voor schutter Los Angeles
De schutter stuurde een sms-bericht aan een broer of zus met de mededeling dat hij zelfmoord ging plegen. Daarop waarschuwde de vader de politie. Dat heeft de politie van New Jersey gisteren gezegd.

De vader van de verdachte belde de politie met het verzoek zijn zoon op te sporen. Die namen poolshoogte bij de woning van de man. Twee huisgenoten beweerden dat ze hem de dag ervoor nog hadden gezien en niets aan hem hadden gemerkt.

De 23-jarige verdachte raakte bij de schietpartij zelf ook gewond en is gearresteerd. De jongen had een tas bij zich met een handgeschreven briefje dat hij TSA en varkens wilde doden.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1733543/2013/11/02/Schutter-LA-wilde-omstanders-sparen.dhtml

Persoonlijke mening:

Dit is toch zeker een van de meest bizarre 'shootings' van waar ik gehoord heb. Welke persoon, die al ver genoeg is gekomen om mensen te gaan neerknallen, kan zich nog tegenhouden bij het neerschieten van 'innocent bystanders'. Het feit dat hij het enkel gemunt had op de TSA klinkt logisch, maar als hij in 'the heat of the moment' zich kan weerhouden van enkel TSA medewerkers neer te knallen vind ik dit toch zeer bizar. Nog iets dat mij was opgevallen is het feit dat deze jongeman gewoon LAX kan binnenlopen met een vuurwapen. Ik dacht dat Amerikaanse luchthavens serieus beveiligd waren. Blijkbaar enkel voor 'aanvallen' van buitenaf dan.