PDA

Bekijk de volledige versie : Uitzonderlijk: week zonder moorden in New York


F*nne.Baeken
15th October 2013, 12:24
Uitzonderlijk: week zonder moorden in New York

In de stad New York is de afgelopen week geen enkele moord gepleegd. Politiecommissaris Ray Kelly greep het heuglijke feit gisteren aan als bewijs van de stelling dat de stad de afgelopen jaren onmiskenbaar 'veiliger is geworden', meldt NBC News.

In de recente geschiedenis van de stad komt een week zonder moorden niet vaak voor, al was de score afgelopen januari nog beter, toen in een periode van negen dagen (17 tot en met 25 januari) geen moord werd gepleegd. In de nasleep van superstorm Sandy (oktober/november 2012) gold zes dagen op rij hetzelfde.

Tot nu toe zijn dit jaar in New York 256 moorden gepleegd. Vorig jaar stond de teller begin oktober op 346. Chicago ging New York in 2012 voorbij als Amerikaanse stad waar de meeste moorden worden gepleegd: 500 tegen 419.

Bron: De Morgen, 15/10/2013, http://www.demorgen.be/dm/nl/994/opmerkelijk/article/detail/1723126/2013/10/15/Uitzonderlijk-week-zonder-moorden-in-New-York.dhtml

Commentaar:
Ik vind dit heel goed nieuws. Ik schrik er wel van dat er elk jaar zoveel moorden werden gepleegd in New York, dat wist ik niet. Maar dat er dan al enkele dagen op rij geen moorden zijn voorgevallen, is alleen maar positief. Natuurlijk zou het mooi zijn als het aantal nog daalt. Alle mensen moeten zich veilig kunnen voelen in een stad. Als er dan zoveel moorden gebeuren, dan is dat veiligheidsgevoel een stuk lager. Niet alleen in New York moeten de moorden lager, maar overal in de wereld. Wat zou het toch mooi zijn als we kunnen leven in een wereld zonder gewelddadigheid, niet?