PDA

Bekijk de volledige versie : Jongeman doodgestoken tijdens caféruzie in Antwerpen


Linde Luyten
6th October 2013, 11:42
Jongeman doodgestoken tijdens caféruzie in Antwerpen

Een jongeman is zaterdagavond neergestoken op de Oude Vaartplaats in Antwerpen. Het slachtoffer, naar verluidt een 18-jarige jongeman, kreeg een mes in de buik en overleed aan zijn verwondingen. Dat wordt bevestigd door de politie.
De schermutseling vond plaats omstreeks 23u20 op het terras van een café. Een man die eerder op de avond uit de zaak was gezet, keerde op dat moment terug naar het café. Toen bleek dat hij niet meer binnenmocht, koelde hij zijn woede op enkele jongeren die in het café een verjaardagsfeestje hielden en op het terras stonden.
De man haalde een mes boven en stak daarmee in de buik van de 18-jarige jongeman. Het slachtoffer werd nog 45 minuten gereanimeerd maar bezweek aan zijn verwondingen.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131006_00776600

Eigen mening:
Het is niet de eerste keer dat je zulk verhaal hoort. Het lijkt wel of wij mensen steeds een minder lang lontje krijgen. Onrustwekkend, vind ik dat. Een jongeman gaat op zaterdagavond gezellig met zijn vrienden een pintje drinken en zijn ouders zien hem nooit meer terug. Het ergste vind ik dat we niet meer schrikken van dit nieuws. We zien dit in de krant staan, denken hoogstens ‘Goh wat erg’ en vergeten dit opslag weer. Dit net omdat het zo vaak gebeurt.
Als je tegenwoordig aan jongeren vraagt “En was het een leuk feestje?”, krijg je vaak het antwoord “Ja, want ze hebben maar 2 keer gevochten”. Als dit tot de criteria van een goed feestje hoort dan zijn we, naar mijn mening, niet goed bezig. Het is opvallend hoeveel vechtpartijen er elk jaar meer zijn.