PDA

Bekijk de volledige versie : "Homo's zijn bedreiging voor de mensheid"


J*ll.Bogaerts
28th September 2013, 11:17
"Homoseksualiteit is een bedreiging voor de mensheid". Dat zei Yahya Jammeh, president van Gambia op de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in New York, weet de VRT-nieuwsredactie.

"Wie homoseksualiteit promoot, wil in feite het einde van de mensheid", sprak de president. "Homoseksualiteit is een epidemie geworden en wij moslims en Afrikanen moeten er alles aan doen om dit onnatuurlijke gedrag te beëindigen."

Jammeh viseerde Westerse landen die oproepen om de discriminatie van holebi's te stoppen. "Sommige landen promoten homoseksualiteit als ware het een mensenrecht, maar homoseksualiteit is kwaadaardig, onmenselijk en goddeloos."

Verschillende Westerse landen reageerden verbolgen op de toespraak van het Gambiaanse staatshoofd en hebben op de Algemene Vergadering opgeroepen om wetten die holebi's discrimineren, af te schaffen.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1713125/2013/09/28/Homo-s-zijn-bedreiging-voor-de-mensheid.dhtml
Datum: 2013-09-28

Eigen mening:
Ik begrijp de Afrikanen en moslims niet. Zelf krijgen ze veel te maken met discriminatie en komen ze op voor hun rechten maar uiteindelijk doen ze juist hetzelfde ten opzichte van de holibi's. Het doet me denken aan hoe Martin Luther King is opgekomen voor 'de zwarten'. Als zij vinden dat zij dezelfde rechten moeten krijgen als bijvoorbeeld 'de blanken', waarom zouden de holibi's dan niet dezelfde rechten mogen hebben als de hetero's?

Caroline.vanHulzen
30th December 2013, 15:33
Ik vind dit een heel overdreven reactie van de president. Iedereen heeft toch het recht om te mogen zijn wie hij is, waarom kunnen wij dan geen homo's accepteren? Ik snap wel dat dit voor sommige culturen moeilijk is, ik moet ook niet alle details weten van hen maar laat ze dat toch gewoon doen. Er is veel aandacht besteed aan racisme, dat iedereen dezelfde rechten heeft. Dan is het toch logisch dat ook geldt voor holobi's?

E*ien.Khouri
31st December 2013, 13:44
Aan de vooravond van 2014 heb ik bij zulke uitspraken nog het gevoel dat we in de middeleeuwen leven. Maakt het nu uit of je homo, hetero, blank of zwart ziet in de 21ste eeuw? Of welke religie je hebt? Wanneer gaan mensen nu eens begrijpen dat iedereen ongeacht je overtuiging,religie of je sexuele voorkeur recht heeft op een vrij, gelukkig leven. Niemand heeft het recht om anderen te discrimineren....Ook niet als je een leidersfunktie hebt.
Laat ieder in zijn 'zijn' en leer respect te hebben voor anderen die anders zijn en denken. Wanneer we dat met z'n allen zouden inzien, zou de wereld een veiligere, betere plaats zijn waarin iedereen zichzelf zou kunnen zijn.

Thomas.Schellekens
31st December 2013, 16:35
Ik heb het betreffende interview nog niet bekeken, maar dat 'belangrijke' figuren, personen met heel wat verantwoordelijkheid zoals deze president, met zulke uitspraken naar buiten komen vind ik zorgwekkend. Dat het kan blijkt met dit interview. Dat ze het ook daadwerkelijk doen is eerder een kwestie van 'slechte smaak'. Mensen als u en ik weten dat discriminatie nergens thuis hoort. Zaken als religie, seksuele geaardheid en sociaal economische status mogen hier geen bepalende rol in spelen. Laat me dit kracht bijzetten met een religieus voorbeeld. Voor Jezus Christus was iedereen uitgenodigd. Iedereen was welkom, ook (en misschien zelfs bovenal) de marginalen in de samenleving. Of je nu christen, moslim, jood of eender wat bent, deze ingesteldheid zou iedereen hoog in het vaandel moeten dragen.