PDA

Bekijk de volledige versie : Kruipt er een hagedis op de rode planeet?


Simon.Boddaert
29th May 2013, 16:21
Een Japanse blogger is tijdens het bestuderen van Marsfoto's van NASA naar eigen zeggen op een hagedis gestuit. Vanop afstand lijkt het om een doodgewone steen op Mars te gaan, maar als je die steen van naderbij bekijkt, kan je met een beetje goede wil de vormen van een hagedis ontwarren.

De foto, die wel degelijk werd genomen vanop de rode planeet, sprong een tijdje geleden al in het oog van mensen die op zoek zijn naar buitenaards leven. Maar pas recent maakte het beeld een rondreis over de digitale wereld.

Volgens Scott C. Waring, een bekende ufoloog, moet het voor dat soort dieren mogelijk zijn om te overleven op Mars. "Aangezien er sporen zijn van water, kan ik mij voorstellen dat woestijndieren daar rondlopen. Al zullen ze met heel weinig zijn."

De San Francisco Chronicle wil niet meestappen in het hagedisverhaal. Volgens de krant zijn er kleine verschillen tussen de originele NASA-foto (onder) en de ingezoomde versie, waarop de steen plots een veel duidelijker zichtbare staart en poten zou gekregen hebben.

Bron: De Redactie
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ookdatnog/ODN_130529_HagedisOpMars

Commentaar: Moest het werkelijk een soort hagedis zijn zou dit fantastisch nieuws voor de wetenschap zijn. Moest u de tijd hebben om even de zoekterm buitenaards leven te googelen komt u al snel te weten dat er tot nu toe nog geen enkel wetenschappelijk bewijs wordt aanvaard voor buitenaards leven. Dit doet dus de geloofwaardigheid van het bericht sterk in twijfel trekken. Wat is de kans dat er ineens een hagedis voor de voeten van de Marssonde loopt?
Persoonlijk denk ik dat dit een stunt is om media-aandacht, moest er enig degelijk bewijs komen, beste lezer, laat het mij gerust weten!