PDA

Bekijk de volledige versie : Toeloop op gewijd water eist vier doden in Ghanese kerk


R*bin.Claesen
20th May 2013, 09:34
Toeloop op gewijd water eist vier doden in Ghanese kerk

Bij een massale toeloop in een evangelische kerk in de Ghanese hoofdstad Accra, zijn zondag vier mensen om het leven gekomen. Dertig anderen raakten gewond. Dat heeft de politie meegedeeld. Duizenden mensen waren naar de kerk gekomen omdat er gewijd water werd uitgedeeld.
De gelovigen waren afgezakt naar de kerk van de Nigeriaanse evangelische pastoor T.B Joshua, die bekendstaat om zijn voorspellingen over grote internationale gebeurtenissen en om het live bewerkstelligen van mirakels.

In het West-Afrikaanse land van 25 miljoen overwegend christelijke inwoners komen er steeds meer evangelische kerken.

bron: http://www.standaard.be/cnt/DMF20130520_00588565

mening:

Ik vind het zeer verontrustend dat er mensen blijven sterven door hun geloof. Het is toch ridicuul dat er mensen verongelukken, enkel en alleen omdat ze 'gewijd water' willen halen. Ik heb respect voor alle soorten geloof en heb bewondering voor de mensen die 'ergens' in kunnen geloven. Toch vind ik het absurd dat dit mensen zo ver drijft. Het geloof in ons land is sterk aan het afnemen, kijk maar naar de secularisatie van de kerk. Ik denk niet dat de mensen hier zichzelf nog zo zouden kunnen openzetten voor het geloof en dat is volgens mij niet negatief. We heeft geleerd om kritischer te zijn, na te denken over de dingen die ons verteld worden. Ik denk dat de kerk voor een groot deel mensen verblind, indoctrineert en hierdoor zijn ze tot veel instaat. Ik wil hiermee geen slechte dingen over de Kerk zeggen, want ik vind ook dat ze veel goede dingen gedaan hebben. Zo houden ze mensen ook voor een deel op het juiste pad.. Wanneer er ongelukken als deze gebeuren, vind ik gewoon dat mensen even stil moeten staan bij wat ze aan het doen zijn. Ik vind dat de essentie en kracht van de kerk, helemaal verdwijnt bij idiote voorvallen als deze.