PDA

Bekijk de volledige versie : Openbaar ministerie vraagt vier jaar cel voor gewelddadige carjacking


D*ies.Stessens
10th May 2013, 16:35
Het openbaar ministerie heeft vier jaar cel gevorderd voor Achraf B. (20) uit Antwerpen. Hij wordt vervolgd voor een gewelddadige carjacking, waarbij hij zijn slachtoffer sloeg met een boksbeugel.
Voor medebeklaagde Amin M. (19) uit Schoten werd één jaar cel geëist. Amin, die alleen maar zijn sokken uitleende aan Achraf om de sporen uit te wissen, ontkent dat hij verder iets met het geweld te maken heeft.

Het incident speelde zich af op 19 september 2011 in de Lakborslei in Deurne. Drie mannen sloegen een vrouw in de nek met een boksbeugel en gingen er met haar gsm en wagen vandoor. Drie dagen later werd de auto zwaar beschadigd teruggevonden tegen een brug. Het brandblusapparaat was leeggespoten. De politie trof DNA-sporen aan die leidden naar de beklaagden.

Achraf werd eerder al veroordeeld tot twee werkstraffen voor een inbraak, bendevorming en afpersing. Hij kreeg ook al vier jaar cel, waarvan één jaar effectief, voor twee overvallen. Amin was gekend bij de jeugdrechter voor afpersing en inbraken. Het verdict valt op 17 mei. (lla)

Bron
Het Nieuwsblad - 10/05/2013

eigen mening
Persoonlijk vind ik het zeer terecht dat het openbaar ministerie 4 jaar cel vraagt. Waarschijnlijk krijgt hij weer maar 1-2 jaar effectief ofzo maar toch hoop ik op een zwaardere straf. De afkomst van de daders interesseert mij niet, ik hou enkel rekening met wat bijvoorbeeld 'Achraf' al op zijn kerfstok heeft. Inbraak, afpersing en overvallen zijn geel lichte overtredingen. Met een werkstraf hier of een half jaar gevangenisstraf daar ga je ze waarschijnlijk niet op het rechte pad helpen. Laat ze mij part dan maar eens enkele jaren de binnenkant van een cel zien, dan kunnen ze misschien wat bezinnen over hun daden. Hoewel ik van dit laatste ook niet meer zeker ben, tegenwoordig hebben gevangenen een tv, een fitness, een persoonlijke verwarming en soms zelfs een computer...