PDA

Bekijk de volledige versie : Indiase baby door eigen grootvader verkocht en aangeboden op Facebook


g*elle.jansen
24th April 2013, 15:18
[SIZE=5]Indiase baby door eigen grootvader verkocht en aangeboden op Facebook[/SIZE]

De politie in het noorden van India heeft woensdag bekendgemaakt dat ze een 47-jarige man heeft gearresteerd die zijn pasgeboren kleinzoon heeft verkocht. Een zakenman kocht de baby voor 800.000 roepie (ongeveer 11.360 euro) op Facebook.

De baby werd twee keer verkocht vooraleer de verkoop op de sociaalnetwerksite plaatsvond.

De grootvader van het kind, Feroz Khan, een inwoner van Ludhiana, in de noordelijke staat Punjab, ontvoerde zijn kleinzoon kort na de bevalling van zijn dochter. Hij vertelde haar dat het kind doodgeboren was.

Drie arrestaties
Vervolgens verkocht hij de jongen aan een verpleegster voor 45.000 roepie (640 euro). Zij verkocht de baby voor 300.000 roepie (4.260 euro) aan een laboratoriumassistent van het ziekenhuis, die het kind op zijn beurt aan een zakenman bood voor 800.000 roepie. "Alle drie zijn ze gearresteerd en we gaan de zakenman ondervragen", verklaarde de verantwoordelijke van de politie van Ludhiana, Satish Malhotra.

Terug bij moeder
De politie heeft de baby teruggevonden en teruggegeven aan zijn moeder, een gescheiden vrouw, die klacht heeft neergelegd tegen haar eigen vader.

De drie beschuldigden worden vervolgd voor ontvoering. Ze verschijnen woensdag voor de rechtbank en als ze schuldig bevonden worden, riskeren ze een gevangenisstraf van zeven jaar.

In prostitutie of bedelarij
In 2011 meldde de federale politie van India dat 815 georganiseerde bendes met meer dan 5.000 leden betrokken zijn bij de ontvoering van kinderen in India. De kinderen komen vaak terecht in de prostitutie of de bedelarij.

Bron: http://www.hln.be

Commentaar:
Ik vind het verschrikkelijk dat zo iets kan gebeuren. Het is toch gewoon erg dat je kind ontvoerd wordt door je eigen familie en vervolgens 3 maal doorverkocht wordt. Heeft dit kind dan geen recht op een leven met zijn eigen moeder? Ik vind het terecht dat de beschuldigden vervolgd worden want ik vind dat zo'n gedrag niet door de beugel kan. In 2011 waren er 815 bendes bezig met het ontvoeren van kinderen, die dan vaak terecht komen in de prostitutie of de bedelarij. Ik vind dat deze kinderen, zoals iedereen, recht hebben op een aangenaam leven.

I*ndy.Van.Noten
25th April 2013, 10:19
Hoe kan je zoiets zelfs doen?! Oké, ik zou het nog kunnen begrijpen dat je wanhopig op zoek bent naar geld in zulk land van armoede. Misschien wel omdat de man al een week niet heeft gegeten of dergelijke,... En dat je daarvoor je meubilair of dergelijke verkoopt? Dat versta ik volledig! Maar je eigen kleinkind?! NEEN! Dat doe je toch gewoon niet?! Heeft die man dan ook geen gevoelens?! Een grootvader wordt verondersteld toch ook wel een emotionele, liefdevolle band met zijn kleinkind(eren) te hebben, bij deze man blijkt dan toch het tegendeel waar te zijn,...

Ook vraag ik me af hoe het is kunnen gebeuren dat de grootvader zijn kleinzoon zomaar meeneemt? Oké, hij zei tegen de moeder dat hij doodgeboren was. Maar dan nog: wou de moeder hem niet hoe dan ook even vastnemen? Heeft zij de baby niet horen wenen? ...

Ik begrijp dat mensen in sommige situaties wanhoopsdaden doen. Maar dit ten koste van hun kleinkinderen? Of kinderen? Of eender welk levend wezen? Neen, dat zal ik nooit begrijpen! Elk levend wezen heeft recht op leven. Op een goed leven! Dus ook dit kind.

Caroline.vanHulzen
17th May 2013, 18:56
Hoe ziek kan je zijn in je hoofd? Allereerst wie steelt er nu het kind van zijn dochter en wie heeft het lef om dan nog zo'n leugen tegen je eigen dochter te vertellen.
Vervolgens wie haalt het nu in zijn hoofd om die baby door te verkopen? Ik snap dat sommige mensen rare dingen doen om aan geld te kopen maar je eigen kleinkind verkopen, dat kan er bij mij nooit in!
Ik vind het zo triest voor die dochter, na al die jaren denk je je vader te kennen. Maar wil je zo'n vader wel kennen? Ik in ieder geval niet, dit is onvergeeflijk!

Greet.VanDeun
17th May 2013, 19:56
ik vind het onbegrijpelijk dat je dit je eigen vlees en bloed kan aandoen? En iemand wijsmaken dat haar kind gestorven is? ik kan er echt niet aan uit dat iemand zo wreed kan zijn, of je dit nu bij een vreemde doet of bij je eigen dochter. Ik begrijp dat mensen soms wanhopige dingen doen om aan geld te geraken om eten te kopen of zoiets maar ik vraag me af of het in dit geval wel om geld ging. Deze zaak geeft mij een raar gevoel maar waarom hij het heeft gedaan zullen we waarschijnlijk nooit weten.