PDA

Bekijk de volledige versie : De sleutel tot een bloeiende carrière: je ringvinger


Annelies.Roofthooft
26th February 2013, 20:44
Vergeet je studies, knap uiterlijk of bekwaamheid. Want als je vooruit wil komen op werkgebied, dan heb je blijkbaar alleen een lange ringvinger nodig. Die zou gelinkt zijn aan karaktereigenschappen die leiden tot een bloeiende carrière, zo blijkt althans uit een Italiaanse studie.

De sleutel tot een bloeiende carrière: je ringvinger
Economen Aldo Rustichini en Luigi Guiso ondervroegen daarvoor meer dan 2.000 Italiaanse mannen en vrouwen die een klein bedrijfje hadden. Halverwege het interview werden de handen van de bedrijfsleiders gefotografeerd.

Achteraf werden de lengtes van de wijs- en ringvingers van de proefpersonen met elkaar vergeleken. Zo werd duidelijk dat degene met een langere ringvinger ook meer inzicht hadden, vaker risico's namen en assertiever waren. Daarnaast was er ook een link met meer succes in competitieve sporten, zoals skiën.

In het algemeen hadden de meest succesvolle ondernemers een ringvinger die zo'n 10 tot 20 procent langer was dan de wijsvinger. Zij stonden aan het hoofd van de grootste bedrijven, groeiden het snelst en konden beter omgaan met stress en werkdruk.


Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/36/Carriere/article/detail/1586302/2013/02/26/De-sleutel-tot-een-bloeiende-carriere-je-ringvinger.dhtml

Eigen mening:
Wat een bizar onderzoek! Ik stel me hier ook wel de bedenking of deze studie erg wetenschappelijk onderbouwd is. Ook stel ik me vragen wanneer ik de motivatie voor dit onderzoek naga. Welk nut dragen deze onderzoeken bij tot de maatschappij? Moet de moed ons nu in de schoenen zinken wanneer onze ringvinger korter is dan onze wijsvinger? Of dit gegeven representatief is, vind ik ook zeer bedenkelijk. Al zou het mij wel goed uitkomen, mijn ringvinger is namelijk wel langer dan mijn wijsvinger!