PDA

Bekijk de volledige versie : Lui of spitsvondig? Amerikaan volgt zoon met zelfgemaakte 'drone'


v*ncent.peeters
1st December 2012, 21:14
Met een smartphone en een 'quadcopter' knutselde de Amerikaan Paul Wallich zijn eigen 'drone' ineen om vanop afstand zijn zoon in het oog te kunnen houden tijdens diens wandeling iedere ochtend naar de bushalte op weg naar school.
Het idee om zijn zoon via de computer in de gaten te houden, sluimerde sinds vorige winter door het hoofd van Wallich. Zijn droom werd dit jaar werkelijkheid met de ontwikkeling van de 'Kid-Tracking Drone'.

Op een 'quadcopter', een soort helikopter met vier propellers, installeerde Wallich een smartphone en software om te kunnen communiceren. Een gps in zijn rugzak verbindt de jongen met de zelfgemaakte 'drone'. Terwijl hij iedere ochtend de vierhonderd meter aflegt naar de busstop, neemt de zelfgemaakte 'drone' foto's en kan Wallich de veiligheid van zijn zoon controleren zonder fysiek in de buurt te blijven, bericht de Britse krant Daily Mail.

Als de jongen veilig op de bus zit, keert het toestel huiswaarts. Wallich bekent wel dat zijn uitvinding van bijna een kilogram nog niet helemaal op het punt staat. Zo kan de 'Kid-Tracking Drone' voorlopig enkel de lucht in als het windstil is.

bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1542422/2012/12/01/Lui-of-spitsvondig-Amerikaan-volgt-zoon-met-zelfgemaakte-drone.dhtml

commentaar: Ik begrijp dat deze man met deze uitvinding afkomt. Wat kan er tegenwoordig allemaal wel niet met je kinderen gebeuren als je ze even uit het oog verliest, maar wat als iedereen zijn eigen 'drones' begint te maken en deze aanpast naar hun voorkeur? Ik zou niet een van die kinderen willen zijn die constant gevolgd worden. Waarom loop je niet gewoon mee tot aan de bus om zeker te weten da alles in orde is met je kind. Toch heb ik bewondering voor de man. Je moet het maar kunnen en het is verleidelijk om toe te geven aan de technologie van vandaag maar ten koste van wat? Amerika gebruikt dergelijke drones ook om terroristen neer te schieten in Afghanistan maar wie houdt dit in de gaten? Krijgt het publiek ook te zien hoeveel burgers er sneuvelen? Ik ben geen fan van deze onbemande drones die schade kunnen aanrichten zonder zelf de gevolgen ervan te ondergaan.

jens.rymen
2nd December 2012, 11:09
Mooie uitvinding op zich. Toch volg ik ook de mening van Vincent. Waar gaat de wereld naartoe als we onze kinderen beginnen te volgen met onbemande drones. Ik kan er zeker inkomen dat deze ouder inzit met de veiligheid van zijn kind. Waarom niet gewoon even meelopen met je kind? Zo ben je zeker van zijn of haar veiligheid en heb je nog een toffe babbel met je zoon of dochter.

Zoals hierboven al neergeschreven is dit wel een mooie uitvinding. Je moet het maar doen, als vader een GPS-gestuurde drone ontwikkelen die je kind ik de gaten houdt.