PDA

Bekijk de volledige versie : Straatracer dodelijk ongeval Bree mogelijk vrij door procedurefout


p*eter.vandenhoof
30th November 2012, 14:12
Straatracer dodelijk ongeval Bree mogelijk vrij door procedurefout

Een van de twee bestuurders die verantwoordelijk is voor de dodelijke straatrace van afgelopen weekend in Bree is vandaag voor de raadkamer van Tongeren verschenen. De man die aan het stuur zat van de gehuurde Porsche komt mogelijk vrij. Zijn advocaat stelt dat er een procedurefout.
Zakaria B. reed na een straatrace met een gehuurde Porsche Cayenne in op een rond punt. Daarbij kwamen twee vrienden die bij hem in de wagen zaten, om het leven. De jongeman verscheen vandaag voor de raadkamer.

Zijn advocaat, Mounir Souidi, stelt dat B. pas 25 uur na zijn arrestatie werd aangehouden. Aangezien dat normaal binnen de 24 uur moet gebeuren, stelt Souidi dat zijn cliënt onmiddellijk vrijgelaten dient te worden.

bron : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20121130_00386875

Commentaar : Dit is gewoon ronduit schandalig. Het gebeurt in België veel te vaak dat er mensen door procedurefouten niet berecht worden of door belachelijke verzachtende omstandigheden vervroegd vrijkomen of hun straf zo goed als ontlopen. Hier moet dringend verandering in komen. Ik vind het wel oké als men een klein beetje in beperkte mate rekening houdt met eventuele verzachtende omstandigheden en dat zo mensen een kleine kans krijgen om op strafvermindering te kunnen rekenen maar iemand vrijspreken omdat hij een uur te laat werd aangehouden ? Dat kan echt niet in mijn ogen. Er zijn misschien nog andere verzachtende omstandigheden maar een dergelijke reden mag van mij afgeschaft worden.

J*roen.Bosmans
30th November 2012, 16:03
Ik ben het volledig met je eens Pieter.
Waar slaat dit nu weer op? Ze hebben hem niet gevat binnen de 24uur, dus hij is vrijgesproken. Kom op, zulke regels slaan toch nergens op? Binnenkort gaan ze zo'n zaken overal op toepassen en is het een spel van verstoppertje, zoek de dader binnen de 24uur! Anders is hij vrijgesproken. Regelrechte onzin, die man heeft twee mensen de dood "ingereden", hij verdient het om ook gestraft te worden voor zoiets.