PDA

Bekijk de volledige versie : New York viert dag zonder geweld


l*sa123
29th November 2012, 08:52
New York viert dag zonder geweld

do 29/11/2012 - 07:21
In New York is voor de eerste keer sinds mensheugenis een volledige dag voorbij gegaan zonder zware geweldsdelicten. Dat wordt gevierd. Een hele dag lang is geen enkele moord, schietpartij of steekpartij gemeld.
Afgelopen maandag kreeg de politie van New York geen enkele melding binnen van zware geweldsdelicten. Dat is zo ongewoon in een Amerikaanse stad met 8 miljoen inwoners dat ze de dag vieren.

Tot nu toe zijn er dit jaar al 366 moorden gemeld in New York. Dat is gemiddeld iets meer dan 1 per dag. Daarmee staat het aantal moorden op het laagste peil sinds 1960. Er is een daling opgetekend van 23 procent ten opzichte van vorig jaar.

Kleine diefstallen zitten dan weer in de lift. Vooral smartphones zijn erg gegeerd bij gauwdieven.

Bron
www.deredactie.be
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/121129_NY_geengeweld

Eigen mening
Is dit wel iets om te vieren?
Eén dag zonder geweldig is niet iets om 'trots' op te zijn en het daarom te gaan vieren, vind ik. Het artikel meldt dat één dag zonder meldingen van zware geweldsdelicten zo ongewoon is voor de Amerikaanse stad.
Oke, het is een grote stad met veel inwoners maar is het daarom zo vanzelfsprekend dat er elke dag wel iets misloopt?
Ik zou dit eerder zien als een grote schande dan als een dag om te vieren.
Eén dag sinds mensheugenis, ik zou hier niet zo trots op zijn New York.