Evelien.Verlinden
16th November 2012, 12:35
BRUSSEL - Vanaf 1 februari 2013 stijgen de prijzen van de abonnementen, de standaardbiljetten en de seniorenbiljetten van de NMBS als gevolg van de jaarlijkse tariefaanpassing. Dat meldt de spoorwegmaatschappij.
‘Zoals elk jaar, past de NMBS op 1 februari haar tarieven aan volgens de bepalingen in het beheerscontract met de overheid. Zo wordt een gemiddelde prijsstijging doorgevoerd van 1,80 procent, wat lager ligt dan de evolutie van de gezondheidsindex (+ 2,21 procent) en bijvoorbeeld de kostenstijging voor personeel', luidt het in een bericht van de NMBS.
De abonnementen worden maximaal 1,32 procent duurder; het standaardbiljet gemiddeld 3,08 procent. ‘De prijs van lange afstanden stijgt verhoudingsgewijs minder dan die van de korte afstanden', stelt de NMBS.
Het seniorenbiljet, voor een heen- en terugreis, zal 3 euro per rit kosten in tweede klasse, in plaats van 2,65 euro.
De Go Pass 1 wordt dan weer goedkoper en de prijzen van de Rail Pass, de Go Pass 10 en de Key Card blijven ongewijzigd.
Bron:
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20121116_00370817
DS 16 november
Mijn mening:
Ik vind het jammer, dat men weer eens de prijzen van de treinen gaat verhogen. Want de laatste jaren zijn deze al enorm gestegen en is de kwaliteit er niet echt op vooruit gaan. Zo komen er vaak nog treinen te laat en zijn er nog altijd stakingen! Ook de busabonnementen namen dit jaar toe met maar liefst 10 euro. Hoe gaat men dit dan allemaal kunnen blijven betalen als student?
Als men wil dat steeds meer mensen het openbaar vervoer gaan gebruiken, is dit niet de goede manier. Zo verliezen ze volgens mij zelfs klanten, aangezien sommige mensen het niet zo breed hebben en dit niet gaan kunnen blijven betalen. Tenslotte stijgen de prijzen fors van het standaardbiljet (3,08%) , en juist de armere mensen kopen deze biljetten omdat ze niet ineens een treinabonnement kunnen betalen.
‘Zoals elk jaar, past de NMBS op 1 februari haar tarieven aan volgens de bepalingen in het beheerscontract met de overheid. Zo wordt een gemiddelde prijsstijging doorgevoerd van 1,80 procent, wat lager ligt dan de evolutie van de gezondheidsindex (+ 2,21 procent) en bijvoorbeeld de kostenstijging voor personeel', luidt het in een bericht van de NMBS.
De abonnementen worden maximaal 1,32 procent duurder; het standaardbiljet gemiddeld 3,08 procent. ‘De prijs van lange afstanden stijgt verhoudingsgewijs minder dan die van de korte afstanden', stelt de NMBS.
Het seniorenbiljet, voor een heen- en terugreis, zal 3 euro per rit kosten in tweede klasse, in plaats van 2,65 euro.
De Go Pass 1 wordt dan weer goedkoper en de prijzen van de Rail Pass, de Go Pass 10 en de Key Card blijven ongewijzigd.
Bron:
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20121116_00370817
DS 16 november
Mijn mening:
Ik vind het jammer, dat men weer eens de prijzen van de treinen gaat verhogen. Want de laatste jaren zijn deze al enorm gestegen en is de kwaliteit er niet echt op vooruit gaan. Zo komen er vaak nog treinen te laat en zijn er nog altijd stakingen! Ook de busabonnementen namen dit jaar toe met maar liefst 10 euro. Hoe gaat men dit dan allemaal kunnen blijven betalen als student?
Als men wil dat steeds meer mensen het openbaar vervoer gaan gebruiken, is dit niet de goede manier. Zo verliezen ze volgens mij zelfs klanten, aangezien sommige mensen het niet zo breed hebben en dit niet gaan kunnen blijven betalen. Tenslotte stijgen de prijzen fors van het standaardbiljet (3,08%) , en juist de armere mensen kopen deze biljetten omdat ze niet ineens een treinabonnement kunnen betalen.