PDA

Bekijk de volledige versie : "Ik draag "Star wars" over aan nieuwe generatie"


t*ur.hermans
31st October 2012, 01:48
di 30/10/2012 - 21:19
Het Amerikaanse entertainmentconcern Disney heeft Lucasfilm gekocht, de filmmaatschappij van "Star wars"-maker George Lucas. Disney heeft ruim 4 miljard dollar (zo'n 3 miljard euro) betaald voor de overname.
"Het is tijd dat ik "Star wars" overdraag aan een nieuwe generatie filmmakers", zegt regisseur en producent George Lucas, die zijn studio oprichtte in 1971.

Disney is van plan om tegen 2015 een nieuwe "Star wars"-film in de zalen te brengen, die "Episode 7" zal heten. Er zijn ook al plannen voor een "Episode 8" en "Episode 9" en wellicht daarna elke twee of drie jaar een nieuwe film. George Lucas zal ingeschakeld worden als creatief adviseur voor de nieuwe "Star wars"-films.

Disney heeft naast Lucasfilm ook al o.a. de animatiefilmstudio Pixar en het tv-kanaal ABC onder zijn vleugels.

bron
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/film/121030DisneyStarWars
mening
Ik ben benieuwd of ze de torenhoge verwachtingen kunnen waarmaken met die nieuwe films. De fanbase is zo gigantisch groot dat het waarmaken van die verwachtingen te hoog gegrepen kunnen zijn. Hopelijk niet uiteraard. Ik hoop dat de nieuwe films niet zo drastisch de naam van de franchise zullen veranderen, goed of slecht.
Persoonlijk ben ik niet meteen fan van Star Wars. Ik heb ze wel gezien maar zo enorm goed vond ik ze niet. Enkele vrienden van mij zijn daarintegen enorme fans die dit nieuws met gemengde gevoelens ontvangen. Halen ze de verwachtingen van het verderzetten van een zogezegde geweldige filmreeks of zal het zo slecht zijn dat ze de naam compleet door het slijk zal halen... We'll see in 2015