a*melie.van.den.broeck
29th October 2012, 13:43
De sp.a wil een verbod op anonieme verkiezingsadvertenties, zoals 'Nu anders' in Antwerpen.
De sp.a wil dat de Controlecommissie voor de Verkiezingsuitgaven die campagne onderzoekt. In een paginagrote advertentie riepen een groep Antwerpse ondernemers vlak voor de verkiezingen anoniem op om "nu anders" te stemmen, wat deed denken aan de N-VA-slogan 'De kracht van verandering'.
In een opiniestuk in De Standaard leggen sp.a-Kamerleden Karin Temmerman en Renaat Landuyt uit waarom de campagne voor hen niet kan. "Deze dure, anonieme advertenties door derden ondergraven het hele systeem van de controle op de verkiezingsuitgaven. Wie het zich kan veroorloven, kan partijen helpen de kiezer te beïnvloeden."
Bron: Gazet Van Antwerpen
Datum: 29/10
Eigen mening
Ik ben het hier niet mee eens en vind het maar een dom voorstel. De ondernemers die hun geld in reclame willen steken, moeten dat maar doen. Tenslotte leven we nog altijd in een land met recht op vrije meningsuiting. Ik vind hun redenering trouwens niet zo logisch. Ik zie persoonlijk niet echt connectie met 'Nu anders' en 'De kracht van verandering' en het zou bij mij ook niet echt effect hebben. De mensen stemmen toch niet op de ondernemers of op de slogan. Ze stemmen op de werkpunten van de partijen die zij het best bij hun gemeente vinden passen!
De sp.a wil dat de Controlecommissie voor de Verkiezingsuitgaven die campagne onderzoekt. In een paginagrote advertentie riepen een groep Antwerpse ondernemers vlak voor de verkiezingen anoniem op om "nu anders" te stemmen, wat deed denken aan de N-VA-slogan 'De kracht van verandering'.
In een opiniestuk in De Standaard leggen sp.a-Kamerleden Karin Temmerman en Renaat Landuyt uit waarom de campagne voor hen niet kan. "Deze dure, anonieme advertenties door derden ondergraven het hele systeem van de controle op de verkiezingsuitgaven. Wie het zich kan veroorloven, kan partijen helpen de kiezer te beïnvloeden."
Bron: Gazet Van Antwerpen
Datum: 29/10
Eigen mening
Ik ben het hier niet mee eens en vind het maar een dom voorstel. De ondernemers die hun geld in reclame willen steken, moeten dat maar doen. Tenslotte leven we nog altijd in een land met recht op vrije meningsuiting. Ik vind hun redenering trouwens niet zo logisch. Ik zie persoonlijk niet echt connectie met 'Nu anders' en 'De kracht van verandering' en het zou bij mij ook niet echt effect hebben. De mensen stemmen toch niet op de ondernemers of op de slogan. Ze stemmen op de werkpunten van de partijen die zij het best bij hun gemeente vinden passen!