PDA

Bekijk de volledige versie : Jordanië arresteert 11 terreurverdachten


v*ncent.peeters
22nd October 2012, 15:57
Jordanië arresteert 11 terreurverdachten


Het Jordaanse nieuwsagentschap Petra heeft een foto van de verdachten vrijgegeven
ma 22/10/2012 - 07:12
In Jordanië zijn 11 mensen gearresteerd die van plan zouden geweest zijn om aanslagen te plegen tegen westerse doelwitten in het land. De verdachten, die banden zouden hebben met Al Qaeda, wilden wapens en explosieven binnenbrengen vanuit buurland Syrië.
De 11 mannen waren volgens een woordvoerder van de Jordaanse regering al sinds juni bezig met de voorbereidingen van hun complot. Als doelwitten hadden ze shoppingcentra, residentiële wijken, diplomaten en buitenlandse toeristen voor ogen.

Nog volgens de Jordaanse autoriteiten hadden de verdachten contacten in Syrië om zo aan mortiergranaten en explosieven te raken. Voor de nodige expertise om zelf bommen te maken, zouden ze een beroep gedaan hebben op Al Qaeda-militanten uit Irak.

Wellicht wilden ze toeslaan omstreeks de verjaardag van de aanslagen van 9 november 2005 in de hoofdstad Amman, luidt het. Bij gelijktijdige bomaanslagen op 3 hotels vielen toen 60 doden. Jordanië is een bondgenoot van de VS en arresteert geregeld terreurverdachten.

bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/121022_Jordani%25C3%25ABVerdachten

commentaar: Als ik dit lees lopen er rillingen over mijn rug zowel van angst als woede. Dit soort mensen zijn de gevaarlijkste die er op deze wereld rond lopen en spijtig genoeg zijn ze niet gering in aantal. Deze personen zijn wel nog niet schuldig bevonden maar ze zijn ook niet voor niets opgepakt. Ik ben echter voorstander van een absolute nultolerantie tegen elk misdrijf dat met bommen en vuurwapens te maken heeft en ik hoop dat er nog veel meer berichten komen over arrestaties van verdachten i.v.m. terrorisme.